اعضای فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، امروز در جلسه با تاج و برخی اهالی فوتبال برخی ابهامات را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس شورای اسلامی امروز میزبان برخی از اهالی فوتبال بود.

در این جلسه، حسینی سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، دامادی نماینده مجلس و عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، تاج رئیس سازمان لیگ، ‌بهروان، رئیس کمیته داوران و  کاظمی از اعضای سازمان لیگ برگزار شد.

  بحث داوری، قرارداد ‌سرمربی تیم ملی فوتبال و برنامه‌های سازمان لیگ از مهمترین سوالات مطرح شده بود.

سید شریف حسینی رئیس کمیته فوتبال فراکسیون ورزش اظهار داشت: در حال حاضر انتقادات از داوری زیاد است و سطح داوری مناسب نیست، بازی میان پرسپولیس و ذوب‌آهن برگزار شد که منجر به واکنش وزیر ورزش و همه‌ کارشناسان به داوری این بازی بود.

وی اضافه کرد: این علامت سوال‌ها، در خصوص داوری وجود دارد که چرا داوری 2سال محروم می‌شود و اگر داور مقصر نبوده چرا محروم شده است، وی تصریح کرد: در برنامه زنده تلویزیونی اشاره به ‌زدوبند و فدراسیون با داور یک مسابقه‌ی فوتبال می‌شود که این مسائل ذهن مردم را درگیر کرده است.

رئیس کمیته فوتبال فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: چرا قانونی را تصویب می‌کنیم اما به آن پایبند نیستیم، در خصوص بدهکاری سرخابی‌ها چون این دو باشگاه زیر نظر وزارت ورزش اداره می‌شوند باید از‌قانون مستثنی باشد؟

وی در خصوص کی‌روش بیان کرد: کی‌روش باید به سرمربی‌گری در تیم ملی ایران افتخار کند.

حسینی همچنین به هزینه‌های زیادی که برای برگزاری لیگ می‌شود اشاره کرد و گفت: این همه هزینه از بیت‌المال صرف می‌شود برای برگزاری یک لیگ ‌فوتبالی که پویایی هم ندارد.

وی در خصوص عملکرد کی‌روش خاطرنشان کرد : بنده به این سیاستی که کی‌روش در تیم ملی استفاده می‌کند ندارم. کی‌روش ‌بازیکنانی که ‌دو رگه هستند را از سراسر دنیا جمع می‌کند، درحالی که در کشور خودمان ‌بازیکنانی را داریم که استعداد و لیاقت حضور در تیم ملی را دارند، من که نماینده مردم در مجلس هستم این روش را نمی‌پسندم.

مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ فوتبال در این جلسه حضور داشت و برنامه‌ای از اقدامات سازمان لیگ را ارائه داد که البته با سوالات حسینی سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی هم مواجه شد.

وی بیان کرد: ما قرعه‌کشی‌ها را اصولی برگزار می‌کنیم، در حال حاضر 5/2سهمیه در آسیا داریم قبلا 2 هفته یکبار برنامه‌ریزی می‌کردیم، الان برنامه‌ریزی سالیانه داریم .

تاج در خصوص داوری بیان کرد: مسئله داوری کمیته داوران و رئیس دپارتمان داوری باید نظر دهند و سازمان لیگ فقط حقوق داوران را پرداخت می‌کند، در هیچ جای دنیا داوری زیر نظر سازمان لیگ نمی‌باشد.

وی اضافه کرد: در خصوص نور ورزشگاه‌ها و موضوعاتی از این قبیل من مسئول برنامه‌ریزی کل کشور نیستم که این مسائل را هماهنگ کنم و باید با شورای تامین و دستگاه‌های دیگر هم هماهنگ بود.

رئیس سازمان لیگ در خصوص بومی‌ها بیان کرد: این قانون را AFCتصویب کرده است که در صورت پرداخت نکردن آن هم جریمه‌هایی را در نظر گرفته‌اند که اگر رعایت نشود هم سهمیه ما در AFC کم می‌شود و هم کسر امتیاز را به دنبال خواهد داشت که به طور مثال شهرداری بندرعباس مشمول کسر امتیاز شده و از این باشگاه 6امتیاز کسر نشده است .

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار