معاون امور فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت و درمان هیچ گزینش سیاسی در دانشگا‌ه‌ها و مسائل مربوط به دانشجویان ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر محمد رضا فراهانی معاون فرهنگی دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی صبح امروز با حضور در نمایشگاه مطبوعات گفت: در حوزه دانشجویی وظایف و تکالیفی داریم که معطوف به معیشت دانشجویی‌، مسائل رفاهی دانشجویان از قبیل خوابگاه‌ها، ایاب و ذهاب‌، وام‌های دانشجویی،‌ تغذیه ، امکانات ورزشی و . . . هستیم.

وی افزود: در حوزه خوابگاه‌ها تلاش‌هایی صورت گرفته است مبنی بر طراحی یک خوابگاه‌ها به عنوان یک برند که در بیست نقطه در سالهای آتی به بهره برداری خواهد رسید در حوزه ورزش تلاش‌هایی صورت گرفته که نسبت به گذشته که صرفا به صورت المپیادهای ورزشی به آنها پرداخته شده بود توسعه یافته به خصوص این مسئله در دانشجویانی که بحث سلامت جامعه را بر عهده دارند بیشتر مورد تاکید است‌. 

وی در خصوص حوزه فرهنگی گفت: متاسفانه زیر ساختهای فرهنگی در گذشته به نوعی مخدوش شده بود بنابراین لازم است که یک کار بزرگ و زیر بنایی شکل بگیرد که این کار پیچیدگی‌های خاصی دارد. 

وی به اجلاس مشترک مقام معظم رهبری و روسای دانشگاه‌های پزشکی و دانشگاه آزاد اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری که نسبت به وضعیت فرهنگی دانشجویان در دانشگاه‌ها ابراز نارضایتی کرده‌اند تکلیف برای روسای دانشگاه‌ها مشخص شده است. تا فضای بیشتری را در زمینه فرهنگی برای دانشجویان باز کنند.

وی افزود: در حوزه امور مجلس خوشبختانه ارتباط بسیار خوب نمایندگان مجلس وجود دارد بخصوص در زمینه اجرای طرح تحول سلامت که همکاری‌های نزدیکی بین نهادهای سیاست‌گذاری قوه مجریه و مقننه جهت رضایتمندی مردم صورت گرفته است.

وی افزود: در هر کدام از این حوزه‌ها در طول دو سال گذشته فعالیت‌های بنیادی صورت گرفته است که نتایج آن در سالهای آتی مشخص شده است. 

وی در ادامه گفت: درجهت حرکت به سوی احیای تمدن اسلامی نیازمند همکاری همه آحاد جامعه به عنوان نماد فرهنگی ایرانی اسلامی هستیم که وزارت بهداشت نیز در این زمینه تلاشهایی را انجام داده است. 

وی افزود: پروژه‌ای در اداره کل به نام تغذیه سالم در دست طراحی است که بر‌اساس مزاج‌های مختلف و علایق مختلف سعی در تدوین یک برنامه سالم برای دانشجویان دارد.

وی همچنین در خصوص بلاتکلیفی مرکز قرآن و عترت معاونت بهداشت گفت: رئیس مرکز قرآن و عترت در هفته‌های آتی مشخص و حکم وی زده خواهد شد بنابراین برنامه‌های این مرکز مجدد از سر گرفته خواهد شد. 

وی افزود: در عملکرد فرهنگی دانشگاه‌ها نظارت می‌شود و در عصر جدید ابزارهای ارتباطی جدید باعث شده که این عملکرد بیش از سابق وجود داشته باشد. 

وی از ایجاد سامانه آنلاین برای تحرکات فرهنگی در دانشگاه‌ها خبر داد که به صورت آنلاین تمام فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها تحت نظر خواهد بود تا اگر روسای دانشگاه‌ها نسبت به اجرای قوانین فرهنگی کوتاهی کنند برخورد لازم صورت بگیرد. 

وی در پایان افزود: وزارت بهداشت و درمان هیچ گزینش سیاسی در دانشگا‌ه‌ها و مسائل مربوط به دانشجویان ندارد همچنین در مسائل مربوط به کرسی‌های آزاد اندیشی دانشجویان در دانشگاه‌ها به آزادی پس از بیان و مسائل و مشکلاتی که پس از اجرای این کرسی‌ها به وجود می‌آید توجه ویژه شده و سعی شده که برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در آینده کاری و شغلی مجریان آن که اکثر دانشجویان هستند مشکلی به وجود نیاید. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار