یک کارشناس اقتصادی گفت: جذب سرمایه گذاری خارجی ورود تکنولوژی روز دنیا را به همراه دارد و شاهد رشد صادرات خواهیم بود.

عباس علی ابونوری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص نقش سرمایه گذاری خارجی و داخلی در اقتصاد گفت: زمانی سرمایه گذاری خارجی مؤثر واقع می‌شود که تکنولوژی روز دنیا را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به تأمین مالی از سوی سرمایه گذاران داخلی اظهار داشت: تأثیری که سرمایه گذاری خارجی دارد سرمایه گذاری داخلی نخواهد داشت چرا که جذب سرمایه خارجی تکنولوژی و نوسازی صنعت داخل رابه همراه دارد.

این کارشناس اقتصادی تکیه به سرمایه داخلی را باعث کاهش کیفیت دانست و افزود: هر اندازه در جهت جذب سرمایه داخلی تلاش کنیم  اما در راستای بهبود کیفیت کالا کاری انجام نشود توان صادرات و رقابت با دنیا را نخواهیم داشت.

ابونوری ورود سرمایه خارجی را راهی برای پویایی  اقتصاد کشور برشمرد و گفت: سرمایه گذاری خارجی همواره به دنبال راهی برای صادرات است تا بتواند سود بیشتری به دست آورد.

وی ادامه داد: نقدینگی داخلی در کوتاه مدت و همچنین در بلند مدت کارایی نقدینگی خارجی را ندارد بنابراین دولت باید در جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی تصمیماتی را اتخاذ کند.

این کارشناس اقتصادی در تحلیل کاهش صادرات کشور به خارج گفت: سطح تکنولوژی تولید در کشور پایین است و این امر موجب کاهش کیفیت محصولات داخل شده است و با ورود سرمایه گذار خارجی شاهد تکنولوژی روز دنیا به ایران خواهیم بود.

ابونوری افزود: در داخل کشور شرکت‌هایی هستند که محصولات آنان از کیفیت مطلوبی برخوردار است اما شرایط صادرات و مشوق‌های صادراتی برای این شرکت‌ها محیا نشده است.

وی افزایش حجم نقدینگی را موازی رونق اقتصادی دانست و گفت: زمانی افزایش حجم نقدینگی مؤثر عمل می‌کند که به تولید تزریق شود و در مقابل شرایط صادرات از سوی دولت تسهیل شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار