شراکت با اروپایی‌ها اصل مهم توافقات قرار گیرد

باتوجه به حضور هیئت‌های صنعتی و تجاری درکشور و دیدار با بازرگانان داخلی این انتظار می‌رود که تعاملات درراستای شراکت باشد نه اینکه به بازار واردات آنها مبدل شویم.

محمد لاهوتی رییس کنفدراسیون صادرات ایران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص حضور هیئت‌های صنعتی خارجی درکشور و دیدار با بازرگانان ایرانی گفت: کشورهای اروپایی در بحث صنایع دارای کیفیت بسیار خوبی هستند و برای ما هم فرصت مناسبی است تا بتوانیم در بازار جهانی حضور یابیم.

وی با ذکر این نکته که انجام این تعاملات باید در جهت کار مشترک تولید و صادرات و تأمین بازار داخل باشد اظهار داشت: باید هدف ما  از ورود به این بازار شراکت با اروپایی‌ها باشد و نباید اجازه بدهیم که بازار ما به منبع واردات کالاهای ساخته شده آنها تبدیل شود.

لاهوتی بیان کرد: درست است که با این تعاملات شرایط دانش فنی نسبت به گذشته افزایش خواهد یافت اما نباید با ورود آنها چشم به روی شرکای زمان تحریم خود ببندیم و آن را فراموش کنیم.

 ** عدم تناقض اقتصاد مقاومتی با سرمایه گذاری خارجی

 لاهوتی در ادامه گفت: اقتصاد مقاومتی تناقضی با ورود شرکت‌های خارجی ندارد زیرا بر مقاوم سازی تولید و افزایش صادرات استوار است یعنی در داخل تولیدات خوبی داشته باشیم که قادر به صادرات در دیگر کشورها باشد.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران  افزود: پس برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی نیازمند افزایش بهره وری در کشور هستیم که لازمه آن دسترسی به تکنولوژی‌های روز می‌باشد.

 وی درپایان با ذکراین نکته که می‌بایست شرایط برد برد برای دو طرف برقرار باشد خاطر نشان کرد: ما باید بتوانیم از شرایط به وجود آمده به نحو احسن استفاده کنیم و به این نتیجه نرسیم که با حضور این افراد می‌توانیم به بهره برداری لازم دست یابیم بلکه این امر نیازمند برنامه ریزی توسعه‌ای قوی درخصوص اقتصاد مقاومتی است.

 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار