وزیر امور خارجه آمریکا بر حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی تاکید کرد و اطمینان داد این روند هرگز تغییر نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز آف اسرائیل؛ "جان کری،" وزیر امورخارجه آمریکا، اظهار داشت: حقیقت ما را فرامی خواند و ما را در اقدام مشترک ضد یهودی ستیزی متحد می کند؛ اما اشتباه نکنید که تعصب فقط موضوع تهدید برای اسرائیل یا مردم یهود نیست، بلکه تعصب خطری برای همه ادیان است و برای همه کسانی که به آزادی اعتقاد دارند، خطر محسوب می شود.  به همین علت است که حقیقت، ما را در تلاش ضد افراط گری خشن متحد می کند و ضد تروریست های متعصب داعش متحد می کند، ضد بوکو‌حرام، الشباب و بسیاری دیگر و گروههای مشابه در کل خاورمیانه و دیگر مکان ها متحد می کند.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: اکنون نوبت  ما است. ظهور تعصب و ناتوانی در تحمل عقاید مخالف و افراط گری خشن، چالشی  کمتر از چالش کشورها و حاکمیت جهانی قانون نیست. نیروهایی که به این چالش کمک می کنند و خطراتی که از این تعصب نشات می گیرند ما را مجبور می کند که آماده باشیم و برنامه ریزی کنیم و متحد باشیم و اصرار کنیم که آینده جمعی ما با ایده های بدوی و پارانوئید شکل نمی گیرد بلکه با ارزش های جهانی مثل نزاکت، مدنیت، دانش، عقل و قانون شکل می گیرد.

جان کری در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: حمایت آمریکا از رویای اسرائیل و امنیت اسرائیل هرگز تغییر نخواهد کرد. به همین علت است که دوشادوش اسرائیل در سازمان ملل متحد و هر انجمن و مجمع بین المللی می ایستیم. به همین علت است که ما با تلاش ها برای سلب مشروعیت و هدف قرار دادن ناعادلانه اسرائیل از طریق انتقاد و محکومیت،  صریحا مخالفت می کنیم. به همین علت است که ما در جستجو برای رسیدن به یک صلح عادلانه و پایدار میان اسرائیلی ها و فلسطینی ها، تزلزل ناپذیر هستیم زیرا بینش خود اسرائیل این است که یک کشور یهودی بر دمکراسی بنا  شود. تنها راه داشتن این دمکراسی این است که این صلح را داشته باشیم.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار