آمریکا ضمن استقبال محتاطانه از انتخابات تاریخی میانمار، هشدار داد هنوز راه درازی برای ایجاد یک دموکراسی در این کشور در پیش است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دانیل راسل» معاون وزیر امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت همچنان منتظر گزارش های ناظران محلی و بین المللی و کمیسیون انتخاباتی میانمار است.

وی
با این حال افزود نشانه های اولیه از روز انتخابات حاکی است که در بیشتر مناطق، مردم قادر بودند بدون مواجه شدن با ارعاب، در انتخابات شرکت کنند.

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا خاطر نشان کرد :« هیچ‌کس نمی گوید این انتخاباتی بدون عیب و نقص بود». راسل تاکید کرد: « اما در عین حال، ما گزارش هایی دلگرم کننده می شنویم ».

پیشتر، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از «شجاعت و فداکاری که مردم برمه (میانمار) نشان دادند» تمجید کرد اما هشدار داد این انتخابات با انتخابات تمام و کمال فاصله داشت.

راسل گفت پس از آن که مردم میانمار به تعداد زیاد در پای صندوق های رای حضور یافتند، « ارتش و سران برمه (میانمار) باید توجه کنند ».

راسل خاطر نشان کرد :« اکنون، ما همگی می دانیم که یک انتخابات پس از بیش از 50 سال دیکتاتوری نظامی، دموکراسی را برقرار نخواهد کرد، اما آشکارا این انتخابات گامی بزرگ به سوی روند دموکراتیک در برمه بود ».

معاون وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داد :« من تصور می کنم مسئله مهم، اکنون پشت سر گذاشتن چند هفته آینده است که پیچیده و ظریف و زمانی مهم خواهد بود ».
واشنگتن نگرانی هایی دیرینه در خصوص قانون اساسی میانمار دارد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار