فابیوس: آمریکا برای آغاز تجارت با ایران به فرانسه تضمین دهد

وزیر خارجه فرانسه تضمین دولت آمریکا را برای آغاز تجارت شرکت های این کشور با ایران پس از پایان تحریم ها خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه روز سه شنبه از آمریکا خواست پیش از آغاز تجارت با ایران تضمین دهد تا شرکت های فرانسوی با مجازات‌های دستگاه قضایی امریکا مواجه نشوند.

فابیوس در برابر نمایندگان مجلس ملی فرانسه اظهار داشت از جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا خواسته است تا پیش از نهایی کردن مذاکرات با ایران، تضمین های لازم در خصوص تحریم ها داده شود.

فابیوس تصریح کرد از زمان امضای توافق، دو هئیت روانه آمریکا شده اند که نمایندگانی از فرانسه، آلمان و انگلیس نیز در آن حضور داشتند. به گفته وزیر امور خارجه فرانسه، آمریکایی ها همکاری در پیش گرفته اند، اما اینک فرانسه خواستار آن است تا آمریکا تضمینی عینی ارائه کند تا آن چه در مورد بانک «ب ان پ پاریبا» رخ داد، تکرار نشود.

تحریم های وضع شده علیه ایران از روز پانزدهم دسامبر و با تحویل گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، مبنی بر رعایت تهران به تعهداتش در مورد برنامه هسته ای، برداشته خواهد شد. این در حالی است که در صورت لغزش ایران از تعهدات هسته ای اش، تحریم های این کشور بار دیگر به طور خودکار دایر خواهد شد.

اینک شرکتها و بانک های فرانسوی به دنبال آنند تا برای سرمایه گذاری دوباره در بازار ایران، تضمین هایی را در این زمینه دریافت کنند. یک سال پیش، بانک فرانسوی «ب ان پ پاریبا» از سوی دستگاه قضایی آمریکا به نقض تحریم های ضد ایرانی متهم و به پرداخت جریمه محکوم شد.

در حالی که با اجرای برجام نیز، برخی تحریم های وضع شده علیه تهران پا بر جا خواهد ماند، پاریس، برلین و لندن تلاش هایی را در واشنگتن آغاز کرده اند تا شرکت های فرانسوی، آلمانی و انگلیسی نیز متحمل مجازاتی مشابه بانک «ب ان پ پاریبا» نشوند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار