معاون دفتر سلامت گفت: شیوع شپش فقط با بهداشت فردی یک نفر کاهش پیدا نمی‌کند و در اماکن عمومی این شیوع بیشتر است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان دکتر یمانی معاون دفتر سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات در جمع خبرنگاران در خصوص موضوع شیوع شپش‌ در مدارس گفت: این بحث مربوط به یک کشور خاص نیست و اگر در منابع بسیاری از کشورها مثل انگلیس نگاه کنید این قضیه وجود دارد اما در یک فصلهایی از سال به خاطر شرایط زندگی و فرمی که خود را با آن می‌پوشانیم این شیوع افزایش یا کاهش پیدا می‌کند. مثل دقیقا همین فصل که با شیوع شپش مواجه هستیم.

معاون دفتر سلامت بیان کرد: اینکه فکر شود مدارس شمال شهر شیوع شپش ها را نداشته‌اند نادرست است چرا که در سالهای قبل این بحث برای آنها هم وجود داشته است .

دکتر یمانی در خصوص برنامه‌ای برای جلوگیری و پیشگیری از شپش‌ها اظهار داشت: مراکز بهداشتی خدماتی ما برنامه‌هایی را هم برای دانش‌آموزان و هم برای دیگر مبتلایان به شپش که در این برنامه به طور رایگان آموزش‌های لازمی را به این افراد می‌دهند و شامپوها و لوسیون‌های مخصوص را در اختیار آنها می‌گذارند.

وی بیان کرد: شیوع شپش و انتقال آن برای همه یکسان است و این مسئله نیست که اگر تنها خود یا فرزندمان را حفاظت کنیم، دیگر نباید دچار شپش شوند چرا که در مکان‌های جمعی شکل مدارس و سربازخانه‌ها اگر حتی یک نفر مبتلا باشد دیگران هم به راحتی خواهند گرفت.

وی خاطر نشان کرد: اگر در کلاسی بیش از سه نفر مبتلا به شپش وجود داشته باشد، آن مدارس باید این موضوع را به مراکز بهداشت درمانی انتقال دهند تا تحت آموزش‌های گروهی قرار گیرند.شیوع شپش بحث نگران کننده‌ای نیست چرا که این روندی است که همیشه وجود دارد و در این فصل شایع‌تر است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
برچسب ها: شپش ، مدارس ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار