خط تولید پتروشیمی اردبیل در وضعیتی بعد از ۹ سال تغییر پیدا می‌کند که مردم اردبیل توقف در عملیات اجرای این واحد تولیدی را به ضعف عملکرد مدیران منتسب می‌دانند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهارات قابل‌توجهی از یک پروژه کلیدی را به میان کشید که استانداران و نمایندگان بسیاری به خود دیده اما به فرجام نرسیده است.

منصور حقیقت پور در خصوص وضعیت پادرهوای پروژه پتروشیمی بابیان اینکه این پروژه بعد از ۹ سال فقط ۲۰ درصد پیشرفت دارد، تصریح کرد: در مقطعی شرکت پتروشیمی شازند اراک برای اجرا انگیزه نداشت و حتی بانک‌ها نیز راغب به تخصیص وام نبودند.

وی با تأکید به اینکه اجرای این پروژه دولت یازدهم مقاومت داشت پیگیری خود برای رفع گره کور آن را مراجعه به وزیران صنعت و نفت و جویا شدن نظر نهایی آن‌ها عنوان کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت قول مساعد داده با تغییر خط تولید خوراک را افزایش دهد و ۳۰ درصد نیز تخفیف قائل شود و تلاش دیگر ما کاهش سهم پتروشیمی اراک به ۱۹.۵ درصد بود.

حقیقت پور مزیت دیگر خط انتقال را افزایش فرصت شغلی از ۵۰۰ نفر به هزار و ۲۰۰ نفر به دلیل صنایع پایین‌دستی پروپیلن عنوان و تأکید کرد: در حال حاضر سهام این مجموعه در حال انتقال است و به‌محض انتقال در همین زمستان امسال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۴ دی ۱۳۹۴
با سلام

اهالی عزیز اردبیل از ساخت این پتروشیمی زیاد خوشحال نباشید امروز برای ساخت و راه اندازی پیگیری میکنند فردا برای رفع مشکل آلودگی هوای منطقه پیگیری خواهند کرد چون این دست صنایع شاید برای چند نفر اشتغال ایجاد کنه ولی نه درآمدی برای منطقه خواهد داشت نه پیشرفتی فقط آلودگی هوا و افزایش بیماریها و سرطان به دنبال داره سند زنده آن هم اینه که شهر هایی که پتروشیمی یا پالایشگاه دارند رو بررسی کنید.( خلاصه بخاطر درآمد چند نفر هوای پاک و طبیعت زیبای منطقه رو خراب نکنید و سلامتی اهالی منطقه رو به خطر نندازید)