معاونان وزیران امور خارجه ایران و روسیه تحولات سوریه و برنامه نشست چند جانبه هفته آینده وین برای ادامه روند حل بحران این کشور را در دیدار امروز (سه شنبه) خود در مسکو بررسی کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه ایران و «میخاییل بوگدانف» همتای وی و نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا که عصر دوشنبه در باره مسائل منطقه به صورت تلفنی مذاکره کرده بودند، در دیدار امروز خود محورهای مختلف بحران سوریه به ویژه موضوع های نشست چند جانبه وین را که ایران در آن حضور دارد، بررسی کردند.

معاونان وزارت خارجه ایران و روسیه همچنین بر ضرورت تشریک مساعی بین المللی برای مبارزه قاطع با گروه های تروریستی به ویژه داعش و جبهه النصره تاکید کردند. 

در این دیدار طرفین بر اراده دو کشور برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه از طریق مذاکرات بین نمایندگان دولت سوریه و طیف وسیعی از معارضان سوری با پشتیبانی بین المللی تاکید کردند.

همچنین در این مذاکرات بر ادامه رایزنی های دو کشور برای ایجاد آرامش و ثبات در منطقه به ویژه سوریه تاکید شد. 

«محمدجواد ظریف» و «سرگئی لاوروف» وزیران امور خارجه ایران و روسیه نیز در دو هفته گذشته پنج بار در باره بحران سوریه و یمن تلفنی مذاکره و بر ادامه همکاری های دو کشور برای حل بحران های کنونی خاورمیانه از طریق مذاکره و همچنین قطع حمایت از تروریسم تاکید کرده اند.

کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان، قطر، ترکیه و عربستان همراه رژیم صهیونیستی با هدف سرنگونی حکومت بشار اسد و حمایت های نظامی و مالی از تشکیلات تروریستی تکفیری به ویژه داعش، جبهه النصره و گروه های مسلح، تروریست هایی از 100 کشور جهان را به سوریه گسیل کردند.

ایران و روسیه از زمان آغاز این بحران در چهار سال گدشته با ارائه راهکار مذاکرات سوری سوری بدون مداخله خارجی و لزوم قطع پشتیبانی از تروریست ها توسط کشورهای اردوگاه ضد سوری، خواستار حل بحران سیاسی سوریه هستند و ادامه ابتکارهای سیاسی و بین المللی تهران و مسکو زمینه ساز از سرگیری دور جدید مذاکرات در چارچوب نشست چند جانبه وین شد که قرار است سومین دور آن هفته آینده با حضور هیات ایرانی برگزار شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار