معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 19 درصد مردم ایران کم تحرک هستند و این موضوع باعث شده که مردم بیشتر به بیماری‌های غیرواگیر مبتلا شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه درجریان بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار داشت: 19 درصد مردم ایران کم تحرک هستند و این موضوع باعث شده که مردم بیشتر به بیماری‌های غیرواگیر مبتلا شوند.

کم تحرکی موجب بیماری‌های چون پوکی استخوان، اضافه وزن، چاقی، سرطان، بیماری‌های مفصلی، افسردگی، دیابت و دیگر بیماری‌های غیرواگیر می‌شود.

47 میلیون نفر در کشور رژیم غذایی ناسالم دارند

وی تصریح کرد: هم اکنون 47 میلیون نفر در کشور رژیم غذایی ناسالم دارند و این موضوع به دلیل مصرف زیاد نمک، چربی، قند و مصرف کم میوه و سبزی است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رژیم غذایی ناسالم افراد را در معرض اضافه وزن، فشار خون، چربی خون، سکته مغزی و قلبی قرار می‌دهد.

دکتر سیاری چهار موضوع مصرف سیگار، کم تحرکی، رژیم غذایی ناسالم و مصرف الکل را دلیل بروز بیماری‌های غیرواگیر از حمله سکته قلبی و مغزی، سرطان و دیابت عنوان کرد و افزود: برخی از بیماری‌های غیرواگیر مربوط به رفتار مردم می‌شود.

پنج میلیون نفر در کشور سیگار می‌کشند

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: هم اکنون پنج میلیون نفر در کشور سیگار مصرف می‌کنند و هزینه استعمال سیگار این افراد در طول سال 10 هزار میلیارد تومان است که این موضوع نیز یکی از رفتارهای نادرست مردم است.

سیاری تصریح کرد: عمر افرادی که سیگار می‌کشند 20 تا 30 سال کمتر از افراد عادی است و خطر سکته قلبی در آن‌ها دو تا چهار برابر است.

وی در ادامه برنامه‌های وزارت بهداشت را در راستای کاهش بیماری‌های غیرواگیرعنوان کرد و افزود: ما باید عوامل خطر این بیماری‌ها را کاهش دهیم و این برنامه به تصویب رئیس جمهور نیز رسیده است و درصدد گسترش آن در کشور هستیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: در این زمینه نیاز به همکاری بین بخشی با وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشاورزی، وزارت کشور، آموزش و پرورش و رسانه‌ها هستیم.

سیاری توانمندسازی مردم را از دیگر نیازهای این بخش عنوان کرد و گفت: کاهش مصرف نمک، قند و چربی، تغییر شیوه زندگی و نحوه مراقبت مردم نیز در دستور کار این وزارتخانه است که در این زمینه ضمن ارائه آموزش‌ها باید مردم بیشتر توجه داشته باشند.

بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از 16 تا 22 آبان ماه در محل مصلی امام خمینی (ره) با حضور 700 رسانه در 600 غرفه دایر است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.