معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تغییر رویکردهای موجود در بخش کشاورزی را لازمه افزایش بازده تولیدات کشاورزی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ پورمهدی در نشست کارگروه خشکسالی و سرمازدگی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت کشاورزی در توسعه استان افزود: بایستی از نظرات فعالان بخش خصوصی در ارائه راهکارهای عملی و ثمر بخش به منظور رفع مشکلات کشاورزان استفاده شود. 

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تکید بر لزوم کاهش استفاده از کودهای شیمیایی در مزارع بهره گیری از تجربیات کشورهای دیگر در زمینه کشاورزی از طریق اعزام کار‌شناسان این بخش به کشورهای دیگر برای شرکت در دوره‌های تخصصی را مفید بیان کرد. 

وی با تاکید بر چالش‌های کمبود آب دراستان گفت: قسمت عمده‌ای از مصرف آب مربوط به بخش کشاورزی است که می‌توان با استفاده از فناوری‌های نوین و مهندسی مجدد مصرف ضمن افزایش بهره وری، آب نیز به صورت بهینه مصرف شود. 

وی با بیان اینکه افزایش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی یکی دیگر از مشکلات این بخش است، به چرخه معیوب کشت در سال‌های گذشته در خصوص تولید پیاز و سیب زمینی اشاره کرد و گفت: اگر به فکر اصلاح کشت و مدیریت تقاضا محور نباشیم، زیان خواهیم دید. 

پورمهدی توسعه بوم گردی را نیز یکی دیگر از مولفه‌های افزایش درآمد روستاییان بیان کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت‌های گردشگری روستاهای استان می‌توانیم در زمینه توسعه این شیوه گردشگری گام‌های بلندی برداریم. 
 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.