رئيس اداره‌ اوقاف شهرستان جلفا گفت:امامزاده نوجه‌مهر (ع) جلفا سالانه پذیرای بیش از سه میلیون زائر است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت‌الاسلام جعفری" در جمع خبرنگاران، گفت: امامزاده سیدمحمد(ع) نوجه مهر جلفا به عنوان شاخص ترین امامزاده‌ آذربایجان شرقی است که در شش ماهه‌ نخست سال 94 میزبان بیش از دو میلیون زائر بوده است.

وی  اظهار کرد: این امامزاده با دارا بودن 250 زائرسرا و پاركینگ اختصاصی به حدود 60 هزار نفر اسكان شبانه داده است.

وی ادامه داد: امامزاده سیدشعیب(ع) نیز كه دارای برج تاریخی و یادگار دوره‌ ایلخانی است پذیرای میهمانان و گردشگران استان بود به گونه ای که دو هزار نفر گردشگر خارجی از این امامزادگان بازدید داشتند.

حجت‌الاسلام جعفری درخصوص بحث‌های عمرانی‌ این شهرستان افزود: افتتاح صحن روباز امامزاده سیدشعیب(ع) با اعتبار 90 میلیون تومان، تكمیل فاز اول امامزاده نظركندی و تكمیل بنای مقبره جرجیس نبی(ع) از جمله این طرح‌هاست.

وی همچنین به ساخت و ساز عمرانی در هشت امامزاده با اعتبار بالای سه میلیارد تومان كه در دهه فجر امسال افتتاح خواهند شد اشاره کرد و گفت: 500 میلیون این طرح ها با مشاركت منطقه آزاد ارس و مابقی اعتبارات از طریق كمك های مردمی به بهره‌ برداری رسیده است.

وی عملیات‌های عمرانی در دست اجرا و یا تکمیل شده را احداث زائرسرای امامزاده سیداسماعیل(ع) زاویه، تجدید بنای امامزاده سیداحمد(ع) جلفا، تجدید بنای مقبرةالسادات(ع) روستای برازجان، تجدید بنای امامزاده آقا بالا(ع) آق بولاغ، تجدید بنای امامزاده بابا یعقوب(ع) سیه رود برشمرد.

رئيس اداره‌ اوقاف شهرستان جلفا خاطرنشان کرد: آغاز عملیات سنگفرش صحن مطهر امامزاده سید محمد(ع) نوجه مهر و همچنین سیل  ‏بند و تصفیه خانه این امامزاده از جمله پروژه های درحال انجام است.

جعفری درخصوص برنامه  ‏های بصیرت عاشورایی در دهه‌ آخر صفر، برگزاری همایش بزرگ حسینیون در روز اربعین با حضور اقشار مختلف مردم و دسته‌جات عزاداری که همه‏ساله برپا می‌شود را برشمرد و تأکید کرد: برپایی خیمه‌های معرفت و گفتمان‌های دینی از جمله برنامه‌های موجود در این مراسمات خواهد بود.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.