فرماندار ریگان از اجرای طرح پایلوت پرورش شتر نخستین بار در این شهرستان خبر داد و گفت: اینکار در رونق اقتصادی منطقه تأثیر به سزایی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ امین باقری اظهار داشت: با سرمایه‌گذاری و تحول عظیم در زمینه اقتصادی، شهرستان ریگان می‌تواند‌ مرکز تجاری جنوب شرق کشور را دوباره احیا کند.

وی افزود: ریگان در گذشته از لحاظ اقتصادی در کشت میوه‌ها و محصولات کشاورزی زبانزد خاص و عام بوده، به طوری که این شهرستان در قرن هشتم هجری بزرگ‌ترین مرکز تجاری جنوب شرق کشور محسوب می‌شده است.

باقری خاطرنشان کرد: خشکسالی‌هایی پیاپی در این شهرستان سبب شد تا کشت برنج در این منطقه متوقف شود و مردم به کشت دیگر محصولات روی آورند .

باقری به پتانسل خوب کشاورزی در ریگان اشاره و تصریح کرد: هر وجب از خاک این شهرستان طلاست.

وی به محصول منحصر به فرد خرما و مرکبات این شهرستان اشاره کرد و گفت: منحصر به فرد بودن خرما و مرکبات این منطقه سبب شده است که در استان بازارپسندی خوبی را به خود اختصاص دهد‌.

باقری افزود: شهرستان ریگان در حوزه معادن نیز غنی است، به طوری که معادن سنگ معدن، مس، آهن پلاستری و… از این شهرستان استخراج می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 38محدوده معدنی در شهرستان ریگان شناسایی شده است که تعدادی از این معادن به زودی کار استخراج را در این شهرستان آغاز می کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت


برچسب ها: طرح ، پایلوت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.