استاندار لرستان گفت: اعتبار طرح های ملی استانی شده در لرستان امسال 12 درصد بیشتر از میانگین کشوری افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بازوند افزود: میانگین رشد اعتباری این طرح ها در کشور امسال 52 و در لرستان 64 درصد بوده است.

وی تعدادطرح های ملی استانی شده لرستان را 36 مورد عنوان کرد و گفت: بیشترین رشد این اعتبار در استان مربوط به شرکت آب منطقه ای بوده که اعتبارات آن از یکهزار و 180 میلیارد ریال به یکهزار و 960 میلیارد ریال افزایش یافته است.

استاندار لرستان همچنین از افزایش اعتبارات 33طرح ملی استان خبر داد و گفت: متوسط رشد اعتبار طرح های ملی کشور در بودجه امسال 40 درصد و در لرستان 52 درصد بوده است.

بازوند گفت: همچنین مدیران دستگاههای استان باید با قدرت چانه زنی و پیگیری مستمر در راستای جذب اعتبارات متفرقه و شناور تلاش کنند چراکه حدود 30 درصد این اعتبارات با پیگیری مدیران جذب می شود.

وی افزود: پیگیری جذب اعتبارات ملی از شاخصه های ارزیابی مدیران استان است و دستگاههای که در سال 93 در این خصوص موفق بوده اند معرفی و تقدیر می شوند.

وی همچنین با انتقاد از روند طولانی اجرای طرح های ملی در کشور گفت: بنابر آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی از سال 88 تا 92 طرح ها به طور متوسط 67.2 درصد با وزن مالی73 درصد نسبت به برنامه عقب بوده است.

استاندار لرستان افزود: مطابق آمار ارائه شده میانگین مدت اجرای طرح های ملی در سال 88 حدود 13 سال بوده که این رقم در سال 92 به حدود 15 سال رسیده است.

بازوند گفت: این در حالی است که میانگین مدت اجرای طرح های ملی مطابق استانداردهای جهانی حدود شش سال است.

وی تصریح کرد: روند ساخت مجتمع فرهنگی، هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از 13سال گذشته آغاز شده و تاکنون پیشرفت قابل قبولی نداشته است.

به گفته بازوند ستاد پیگیری طرح های ملی استان به منظور افزایش اعتبار طرح های نیمه تمام در سال 95، بهره وری بیشتر از ردیف های شناور بودجه و اخذ ردیف جدید بودجه تشکیل شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.