در راستای اجرای طرح ملی میراث بان در مدارس دزفول آموزش خط میخی به دانش آموزان با هماهنگی مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول از آموزش خط میخی به دانش آموزان این شهرستان خبر داد و افزود: این طرح با استقبال دانش آموزان روبرو شده است.

یعقوب زلقی اظهار داشت: تاکنون دانش آموزان 6 مدرسه آموزش خط میخی را فراگرفته اند، به طوری که این دانش آموزان توانایی خواندن چند کلمه میخی را دارند.

وی تبیین اهمیت آثار باستانی و تاریخی برای دانش آموزان را از اهداف اجرای طرح ملی میراث بان در مدارس بیان کرد و گفت: با اجرای این طرح علاوه بر آشنایی دانش آموزان با آثار تاریخی نسبت به انتقال این اطلاعات به دوستان و خانواده خود نیز اقدام می نمایند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول طرح میراث بان را یک طرح ارزنده در راستای احیای میراث فرهنگی و آثار تاریخی منطقه عنوان کرد.

زلقی خاطرنشان کرد: در 2 هفته اخیر 6 مدرسه در دزفول مورد بازدید قرار گرفته و ضمن اطلاع رسانی در خصوص آثار باستانی منطقه، مسابقه نقاشی نیز برای دانش آموزان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه طرح میراث بان 7 مرحله دارد اذعان داشت: اکنون مرحله نخست آن در مدارس دزفول اجرا شده است و امیدواریم با اجرای این طرح مفاهیم میراث فرهنگی به دانش آموزان منتقل گردد.

شایان ذکر است 73 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس دزفول مشغول تحصیل هستند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.