برای گسترش ارتباط علمی و همکاری‌های علمی و فناوری با کشورهایی که پتانسیل ایرانی مقیم بالایی دارند، توسعه کرسی‌های زبان فارسی مؤثر است.

حسین سالارآملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از اقدامات مهمی که در برنامه‌های وزارت علوم مطرح است، ایجاد ارتباط علمی و توسعه همکاری با کشورهایی است که پتانسیل ایرانی‌های مقیم در آنجا بسیار بالاست و یکی از این اقدامات توسعه کرسی‌های زبان فارسی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در 30 کشور دنیا و حدود 47 دانشگاه کرسی زبان فارسی وجود دارد و امید است تا پایان سال این تعداد را به 51 کرسی برسانیم. این 30 کشور شامل کشورهای همسایه و کشورهایی همچون فرانسه، انگلیس، استرالیا، سوئد و... می‌شود.

سالار آملی در خصوص آماده‌سازی زمینه توسعه کرسی‌‌های زبان فارسی گفت: برای پوشش کرسی‌ها تاکنون 32 اعضای هیأت علمی به دانشگاه‌های خارج اعزام شدند که مورد تأیید کمیته شورای علمی بوده‌اند.

وی در پایان گفت: تربیت اعضای هیئت علمی بیشتر برای اعزام به دانشگاه‌های خارجی جهت فعالیت در کرسی‌های زبان فارسی و ایران‌شناسی اهمیت فراوان دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار