استاندار خراسان رضوی گفت: نقش احزاب به عنوان تشکل های محوری در ایجاد زمینه و ظرفیت های لازم برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات، بی بدیل است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان افزود: دولت و دستگاه های اجرایی به عنوان متولی برگزاری انتخابات وظیفه خود می دانند که با تمام احزاب و گروه ها، جناح ها و سلایق مختلف ارتباط و تعامل قانونمند و شفاف داشته باشند.

وی اظهار کرد: نقش احزاب در برگزاری سالم، با نشاط و قانونمند انتخابات و رعایت شئونات اخلاقی در رقابت های انتخاباتی بی نظیر است.

رشیدیان با بیان اینکه استانداری خراسان رضوی برای ارتباط با احزاب و گروه های سیاسی بویژه قبل از انتخابات برنامه ریزی کرده است گفت: با کمک مسئولان و افراد فرهیخته احزاب و تشکل ها و با توجه به شعار امسال فضا برای برگزاری انتخابات قانونمند، شفاف و سالم فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: نقش مردم در شفافیت امور محدود به حوزه انتخابات نیست اما در زمان انتخابات این نقش بسیار پررنگ می شود.

وی افزود: در این دوره ایجاد فضای اخلاقی، قانونمدار و پرنشاط در عرصه انتخابات را با کمک احزاب، گروه ها و دستگاه های اجرایی بویژه قوه قضایی در زمینه پیشگیری از جرایم و رعایت حقوق شهروندی و حقوق حقه انتخاب کنندگان دنبال می کنیم.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی درست و کامل به مردم در باره انتخابات و نامزدها به کسانی که به دنبال تخریب نامزدها هستند هشدار داد که قوه قضاییه در زمینه پیشگیری از جرایم انتخاباتی این تخلفات را به شدت پیگیری می کند و دادگاه های ویژه تخلفات انتخاباتی نیز در استان فعال شده است.

استاندار خراسان رضوی در باره برگزاری انتخابات الکترونیکی هم گفت: با توجه به طرح وزارت کشور انتخابات الکترونیک فقط در چند شهرستان کشور از جمله مشهد برگزار می شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.