رئیس شورای پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان مرکزی گفت: دستگاه های اجرایی و نظارتی باید برای سالم سازی فضای انتخابات تلاش کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ مدیر کل دادگستری استان مرکزی که ریاست شورای پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی را هم عهده دار است در دومین جلسه این شورا ایجاد فضایی آزاد و سالم در راستای اعتماد سازی برای عموم مردم را از وظایف دستگاههای مختلف و ارکان دولت دانست.

حجت الاسلام عبدالهی افزود: همه دستگاه ها در تلاشند تا انتخابات به نحو سالم برگزار شود.

وی با بیان اینکه قوام دولت و حکومت به مردم است افزود: باید با اعتماد سازی در جهت حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنیم.

در این جلسه اعضای شورا ضمن ارائه نقطه نظرهای خود در نحوه پیشگیری از تخلفات انتخاباتی به ارائه گزارش هایی از تخلفات انتخاباتی در حوزه فعالیت خود پرداختند.

خرید و فروش رای، تهدید و تطمیع در امر انتخابات، رای دادن با شناسنامه جعلی، اخلال در امر انتخابات، استفاده از موقعیت شغلی برای تبلیغات انتخاباتی، استفاده از مکان های غیر مجاز برای تبلیغات، جانبداری مجریان و ناظران انتخابات از فرد یا گروه خاص از موارد تخلفات انتخاباتی است که قانون گذار برای هر کدام از آنها مجازات متناسب بابا جرم  تعیین کرده است .

انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان همزمان در اسفند ماه امسال برگزار می شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا  کلیک کنید.


 انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.