معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 77 درصد شرکت کنندگان برگزاری جشنواره امام رضا(ع) را در راستای ترویج فرهنگ رضوی موثر ارزیابی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،کاراندیش مروستی در نشست کمیته برنامه ریزی چهاردهمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری امام رضا(ع) افزود: نیازهای مختلفی در جامعه امروز وجود دارد که دین کامل اسلام قادر به پاسخگویی به همه این نیازهاست لذا باید با استخراج مبانی دین و فرهنگ رضوی بتوان هم نیازهای جامعه را برطرف کرد و هم از طریق تعاملاتی که با سایر کشورها در خلال برگزاری این جشنواره برقرار شده، فرهنگ رضوی را به سایر نقاط دنیا گسترش داد.

وی مبنا قرار دادن نظرات و دیدگاه های مقام معظم رهبری برای تعیین شعار و محور اصلی هر دوره جشنواره امام رضا (ع) را مورد تاکید قرار داد و گفت: در برنامه ریزی ها برای جشنواره امام رضا (ع) باید شعار سالانه که از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام می شود، مدنظر قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: توجه به سبک زندگی اسلامی با رویکرد اقتصاد مقاومتی با الهام از آموزه های رضوی در دوره چهاردهم جشنواره امام رضا(ع) مورد توجه ویژه مجریان برگزاری این جشنواره است.

ترجمه آثار رضوی به زبان های مختلف ضروری است

کاراندیش مروستی ترجمه آثار رضوی به زبان های مختلف را مورد توجه قرار داد و گفت: طی دو سال گذشته آثار جشنواره امام رضا (ع) به زبانهای مختلف ترجمه شده و با فعالان فرهنگی در نقاط مختلف جهان تعاملات مناسبی در جهت ترویج فرهنگ رضوی انجام گرفته است و ضروری است آثار رضوی به زبان های مختلف ترجمه شود.

وی بر توجه ویژه به خانواده ها، کودکان و نوجوانان، دانشجویان در برگزاری جشنواره امام رضا (ع) تاکید کرد و افزود: طی دو سال گذشته وزارت علوم و دانشگاههای کشور حضور موثری در این جشنواره داشته و کمیته های مختلف و موثری از جمله طب سنتی، بانوان و طب رضوی در کمیسیون دانشگاهیان این جشنواره تشکیل شده است.

ضرورت پاسخگویی به شبهات دینی در فضای مجازی با الهام از آموزه های رضوی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به خطرهای شبهه سازی در خصوص مبانی دینی در فضای مجازی گفت: گاهی مطالبی در اینترنت و شبکه های اجتماعی در خصوص فرهنگ دینی ما بیان می شود که برای مردم بویژه قشر جوان ایجاد شبهه می کند.

کاراندیش مروستی افزود: شبهاتی که در خصوص آداب و رسوم مذهبی در فضای مجازی به جامعه القا می شود را باید جدی گرفت و به نحو مناسب پاسخ داد و این پاسخگویی می تواند از طریق تولیدات موثر و متناسب با شبهات در جشنواره امام رضا(ع) انجام گیرد.

وی تدوین بانک جامع اطلاعاتی جشنواره امام رضا (ع)، نمایش آثار و معرفی افراد دست اندرکار در دوره های پیشین جشنواره، کمک به فروش موثر آثار تولیدی جشنواره، برگزاری نمایشگاهی از آثار جشنواره در استانها و گردش تولیدات هر استان در جشنواره امام رضا(ع) در کشور را مورد تاکید قرار داد.

کاراندیش مروستی گفت: مناسب سازی جوایز با ارزش تولیدات، توجه به پژوهش محوری آثار ارزشمند، رسمیت دادن به مسئولیت استانداران در ستادها استانی دهه کرامت، تشکیل کارگروه اقلیت های مذهبی در جشنواره امام رضا (ع) برای عمق بخشی به برگزاری دوره چهاردهم این جشنواره نیز ضروری است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) هم در این نشست تاخیر در استفاده از فرصت خدمتگذاری به ساحت فرهنگ رضوی جبران ناپذیر دانست وگفت: باید در عرصه فرهنگ رضوی به طور جدی و عمیق کار کنیم و تاخیر در این زمینه جایز نیست زیرا در جایگاهی هستیم که توفیق خدمتگزاری به ساحت فرهنگ رضوی را داریم و ممکن است در آینده این فرصت در اختیار ما نباشد.

جعفری با اشاره به روندی که تاکنون برای چهاردهمین جشنواره امام رضا(ع) افزود: بلافاصله پس از اختتامیه جشنواره سیزدهم، رئیس هیات مدیره بنیاد امام رضا(ع)، از دست اندرکاران جشنواره خواستند نشست آسیب شناسی این جشنواره برگزار شود تا با بررسی نقاط ضعف و قوت زمینه های برگزاری جشنواره چهاردهم فراهم شود.

وی همچنین از گردآوری بانک جامع مخاطبان و هنرمندان در جشنواره امام رضا(ع) خبر داد.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.