مستند «زمان» (از تولیدات جدید شبکه مستند) می‌کوشد مخاطبان را با ماهیت باارزش عنصر زمان آشنا کند و مدیریت زمان را به آن‌ها آموزش بدهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین قدبیگی مستندساز درباره تولید مجموعه مستند «زمان» توضیح داد: یک روز در ترافیک مانده بودم که جرقه ساخت یک برنامه در ذهنم زده شد؛ برنامه‌ای که مردم با دیدن آن یاد بگیرند وقت یکدیگر را تلف نکنند و بهترین استفاده از زمان را داشته باشند.

وی افزود: این طرح به مرور کامل و پخته‌تر شد و من همواره این نکته را در نظر داشتم که ماهیت زمان چقدر باارزش است و چطور باید آن را مدیریت کرد.

قدبیگی یادآور شد: نیمه اول مستند مربوط به مباحث علمی درباره زمان است و از دیدگاه‌های مختلفی به آن نگاه کرده‌ایم. در نیمه دیگر هم مدیریت زمان را به مخاطبان آموزش می‌دهیم. در واقع «زمان» مستند علمی و تحقیقاتی است که چهار سال روی آن وقت گذاشته‌ایم.

این مستندساز با اشاره به این که این مستند از منظر نجوم، فلسفه، قرآن، فیزیک و پزشکی به زمان نگاه می‌کند، تصریح کرد: تلاش کردیم به واکاوی ماهیت زمان بپردازیم و تمام کارشناسان برنامه دارای مدرک دکترا و بالاتر از آن هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به رضا منصوری هیات علمی انجمن نجوم ایران، محمود ساعتچی هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، میرعلی سیدنقوی پزشک و دکتر پیرزاد اشاره کرد.

به گفته قدبیگی این برنامه که در 13 قسمت 30 دقیقه‌ای به صورت هفتگی روی آنتن شبکه مستند می‌رود، برای مخاطب تخصصی ساخته نشده و مطالب را طوری بیان می‌کند که مخاطب عام نیز پای برنامه بنشیند.

عوامل «زمان» عبارتند از: علی توکلی و حسین قدبیگی کارگردان، علی توکلی نویسنده، حسین براتی و مهدی خداداد تدوین، حسین براتی صداگذاری، سعید روستایی ساخت جلوه‌های ویژه و حامد بلوچی نور و تصویر.

نخستین قسمت مجموعه مستند «زمان» از تولیدات جدید شبکه مستند، جمعه 15 آبان ساعت 20 روی آنتن می‌رود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار