نویسندگان جوان برای كار در حوزه انقلاب باید بیشتر به ابعاد فرهنگی توجه كنند؛ چون انقلاب ما فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ حسین علی جعفری نویسنده رمان‌های انقلابی و جنگی درباره ظرفیت ادبیات انقلاب گفت: فكر می‌كنم آنقدر در انقلاب اسلامی وقایع مختلف وجود دارد كه امكان ایجاد ساختارهای مختلف داستانی در آن وجود دارد. در داستان حضرت یوسف(ع) كه احسن القصص است، چینش و گزینش واقعیت كنار هم بهترین داستان را خلق كرده است.

وی افزود: می‌توانیم از ساختار یک داستان برای بیان یک واقعه مستند استفاده كنیم اما در برخی موقعیت‌ها اگر صرفا بخواهیم از داستان استفاده كنیم فایده‌ای ندارد بلكه می‌توانیم از تخیل بر اساس اسناد و واقعیت‌ها استفاده كنیم كه باعث جاذبه بیشتر قصه شود.

جعفری در خصوص راهكار فرار از كلیشه‌های مرسوم ادبیات انقلاب گفت: بسیاری از كلیشه‌ها در ادبیات انقلاب وجود دارد و شما راه گریزی از آن ندارید اما می‌توانید داستان را به گونه‌ای بنویسید كه كلیشه‌ها كمتر و با جذابیت بیشتری بیان شود. متفاوت دیدن و نوجویی راه فرار از كلیشه در ادبیات انقلاب است.

جعفری ادامه داد: طبیعی است كه نویسنده انقلابی و مذهبی وقتی درباره این مضامین داستان خلق می‌كند، باید خیلی قوی باشد. برخی به دلیل جذابیت‌های این قالب سریع قلم به دست می‌شوند و درباره این وقایع داستان می‌نویسند اما این نوع نوشتن احتیاج به مهارت دارد.

نویسنده رمان «افرا» خاطرنشان كرد: نویسندگان جوان برای كار در حوزه انقلاب باید بیشتر به ابعاد فرهنگی ما توجه كنند؛ چون انقلاب ما فرهنگی است. برخی معتقدند انقلاب دلایل دیگری داشت اما به نظرم بیش از هر بخشی مردم در بخش فرهنگ مشكل داشتند. انقلاب ما فرهنگی است و بنا بر فرموده مقام معظم رهبری این بخش دچار مظلومیت مضاعف شده است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار