این بار با بسته فرهنگی که مجموعه‌ای از پیشنهادات آخر هفته است، به رویاهای یک عکاس زندانی بروید.

به گزرش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از افکار روزانه به این سو و آن سو بکشاند. 


 از «عکاس» عاشق‌پیشه تا «تهران در شب»

تئاتر هفته: 
 
این هفته نمایشی را معرفی می‌کنیم که کمی نسبت به دنیای خودمان عجیب و غریب است و تماشاگر را غافلگیر می‌کند. «رِم» این اثر هنری که چند روزی از اجرای آن نگذشته اما توانسته نام خود را در میان مردم جا بیندازد. 
 
نمایشی با نگاه ضد جنگ و صلح‌طلبانه اما با دیدگاه جدید که دنیایی از مردگان را به تصویر می‌کشد. 
 
گفتنی است؛ در این نمایش نیکی مظفری، سمیرا حسینی، بهشاد مخبری و ... به ایفای نقش می‌پردازند و به کارگردانی محسن میرزا‌خانی در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود. 
 

از «عکاس» عاشق‌پیشه تا «تهران در شب»

فیلم سینمایی هفته: 
 
«چهارشنبه 19 اردیبهشت» نام فیلمی است که از پنجم آبان‌ماه در سینماهای کشورمان به روی پرده رفته و توانسته تا به امروز مخاطبان خود را جذب کند. 
 
آخر هفته‌ها وقت مناسبی است تا به همراه خانواده و دوستان به دیدن فیلم‌ها رفته تا به قول معروف، حال و هوایمان عوض شود. فیلمی که شعار آن «نقد انسان و ستایش انسان است» که وحید جلیلوند برای اولین بار خود را در زمینه کارگردانی سینما محک می‌زند و حرف‌های خود را در این فیلم به سمع و نظر مخاطبانش می‌رساند. 
 
از طرفی بازی بازیگرانی چون نیکی کریمی، برزو ارجمند و ... انگیزه مخاطبان را برای دیدن آن بیشتر می‌کند. 
 

از «عکاس» عاشق‌پیشه تا «تهران در شب»

کتاب هفته: 
 
رمان «هر صبح می‌میریم» نوشته سید احمد بطحایی، توسط نشر افق این روزها روانه بازار شده است که داستانش درباره عکاس مجله‌ای است که در بند زندانیان اعدامی محبوس و در انتظار اجرای حکم اعدامش است. او پیش از اجرای حکم، در یک محکمه خیالی خود را داوری و قضاوت می‌کند و در هولناک‌ترین وضعیت زندگی‌اش هم عاشق است. 
 
این رمان سه بخش اصلی دارد که روزگار دوزخ، برزخ و دنیا عنوان این بخش‌ها هستند. 
 
عشق و گناه و همچنین عقوبت و رستگاری انسان مدرن، از جمله مسائلی هستند که نویسنده رمان، در این اثر آن‌ها را ترسیم می‌کند. 
 
این کتاب با 200 صفحه، شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 110 هزار ریال منتشر شده است. 
 

از «عکاس» عاشق‌پیشه تا «تهران در شب»

گالری هفته: 
 
آخر این هفته را به یک گالری عکس با عنوان «تهران در شب» اختصاص می‌دهیم که آثاری از رسول صفی‌زاده است. رسول صفی‌زاده دانش‌آموخته رشته عکاسی خبری است که در شاخه مستند اجتماعی و خبری نیز فعالیت می‌کند. 
 
همانطور که از نام این نمایشگاه مشخص است، در مورد بناها و شهر تهران در شب عکس‌هایی به معرض نمایش گذاشته شده است که علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه «تهران در شب»، 13 الی 22 آبان ماه از ساعت 11 الی 20 به پردیس سینما گالری ملت، واقع در تقاطع خیابان ولیعصر (عج)، بزرگراه نیایش مراجعه کنند. 

از «عکاس» عاشق‌پیشه تا «تهران در شب»
 
فیلم‌های سینمایی آخر هفته (پخش تلویزیونی): 
 
آخر هفته‌ها کمی برنامه‌ریزی‌ها در خصوص زمان پخش سریال‌ها متفاوت می‌شود و یا گاهی فیلم‌های سینمایی جای آن‌ها را می‌گیرد و بعد باز از اول هفته زمان‌بندی‌ها به حالت اولیه خود باز می‌گردد. این هفته به معرفی یک فیلم سینمایی می‌پردازیم. 
 
فیلم سینمایی «خانم پاتر» جمعه 15 آبان ساعت 7 از شبکه دو سیما 
 
این فیلم داستان شخصی به نام بئاتریس، نقاش و شاعر خیال‌پردازی است که پس از مدت‌ها موفق می‌شود، داستان‌هایش را به چاپ برساند. نورمن که مسئول چاپ داستان‌های اوست از او خواستگاری می‌کند و علی‌رغم مخالفت خانواده‌ها، با هم نامزد می‌شوند. پس از چند سال، پاتر به اصرار خانواده‌اش به سفر می‌رود و با نورمن در ارتباط است، در حالی که نورمن مریض است و ... 
 
این فیلم سینمایی با این موضوع می‌تواند انتخاب مناسبی باشد تا در کنار خانواده به تماشای آن بنشینیم و با یکدیگر آن را ببینیم. 
 


گزارش از: نیلوفر جوانشیر


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/ 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار