طرح تحول نظام سلامت بر همه‌ حوزه‌ها به ویژه در بخش درمان و تجهیزات شنوایی نیز خوش درخشیده است.

دکتر سعید فراهانی مدیر گروه شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران درگفتگو با خبرنگار حوزه‌ بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تاثیر طرح تحول نظام سلامت در حوزه شنوایی گفت: طرح تحول نظام سلامت بر روی همه‌ی حوزه‌ها بویژه شنوایی موثر بوده است اما بیشترین تاثیر آن در بیمارستان‌ها در بخش اورژانس و بستری بیماران است امیدواریم ما بتوانیم در تحقق اهداف طرح نظام سلامت موثر باشیم و بتوانیم سریعتر و ارزان‌تر ارائه خدمت کنیم.

وی در خصوص اوضاع شنوایی شناسی در کشور افزود: از لحاظ تکنولوژی در زمینه‌ی شنوایی شناسی ما کاملا به روز هستیم و همگام با دنیا پیش می‌رویم. ایران در منطقه جزو قویترین کشور در زمینه شنوایی شناسی است و بیش از 2000 فارغ‌التحصیل داریم و در جهان ایران می‌تواند رتبه زیر 10 را در این رشته به خوداختصاص دهد این صاحب نظر در ادامه گفت: متاسفانه قاچاق در اکثر اقلام بویژه اقلام پزشکی وجود دارد که سعمک هم یکی از آنها است. پس تاکید دارم که افراد سمعک های خود را از مراکز معتبر خریداری کنند. 

سمعک یک درمان غیر طبی است و تجویز آن علم می‌خواهد، بعد از اینکه بیمار سمعک دریافت می‌کند باید باز هم تحت نظر پزشک باشد تا اقدامات لازم برای او صورت گیرد. 

وی افزود: افرادی که می خواهند از سمعک استفاده کنند باید به کلینیک‌های شنوایی شناسی مراجعه کنند تا هم مراحل علمی و کینیتکال صورت بگیرد و هم کالا را از منابع غیر مجاز دریافت نکرده‌اند. 

وی در خصوص تعلق بیمه در طرح تحول سلامت به درمان های شنوایی شناسی گفت: برنامه‌هایی در طرح تحول نظام سلامت برای بیمه در نظر گرفته شده است اما به دلایل اقتصادی هنوز اجرایی نشده است ولی حتما باید سازمان‌های بیمه‌گر در مورد آن همت کنند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.