بیان برخی حرف‌ها به همسران باعث تضعیف بنیان خانواده می‌شود.

محمد رضا نظامی روانشناس خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عنوان کرد: همانطورکه زوجین بوسیله زبان و بیان حرف‌هایی به یکدیگر نزدیک و روابط عاشقانه آن ها تحکیم می‌شود، از طرفی یان یکسری خرف‌های دیگر نیز باعث تضعیف و ایجاد کدورت در روابط ان ها خواهد شد که باید از گفتن آن پرهیز شود.

وی در ادامه گفت: نکاتی که خانم ها باید در گفتگو با همسران خود رعایت کنند این که قصه خواستگاری گذشته و روابط قبل از ازدواج، عدم مقایسه همسر با شرایط مالی، فرهنگی و تحصیلی خواستگار‌های قبلی خود، حتی اختلافاتی که در گذشته میام اعضای خانواده ایجاد شده را نباید به همسر خود بازگو کنند.

نظامی تصریح کرد: بیان این مسائل باعث تضعیف، تشویش، کدورت و بدبینی مرد نسبت به همسر خود و خانواده‌اش شده و گاهی حتی دچار افسردگی و سرماخوردگی نیز خواهد شد.

این روانشناس در پایان خاطرنشان کرد: مردان نیز باید از مقایسه همسر خود با خانواده‌اش پرهیز، تعریف از همسر مثلا از دست‌ پخت حتی اگر غذا هم خیلی لذیذ نباشد تمجید کنند، همچنین در برخی مسائل از جمله وضعیت دکوراسیون منزل،‌معاشرت، رفتن به سفر، تربیت فرزندان و ... نظر همسر خود را نیزجویا و طبق سلیقه وی عمل کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۴
....افسردگی و سرماخوردگی نیز...

سرماخوردگی......!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۴
....افسردگی و سرماخوردگی نیز...

سرماخوردگی......!!!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار