در بهبوحه رقابت های لیگ برتر و با توجه به شرایط شاید سفر تیم ملی فوتسال به برزیل برای حضور در گرند پریکس منطقی نبود.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتسال کشورمان چندسالی است که به دلیل اخذ تصمیمات اشتباه و ازدست دادن زمان ضربه دیده اما مسولان کمیته فوتسال به این موضوع توجهی ندارند و بر اجرای برنامه های نه چندان درست خود پافشاری می کنند، شاید بتوان از تعلل در انتخاب سرمربی تیم ملی به دلیل ترس از گزینه ها، وابستگی به مربی خارجی و یا نداشتن جرات برای اعلام نام گزینه انتخابی به عنوان اشتباه آخر مسولان فوتسال کشور نام برد اما حالا که تیم ملی سر و سامان گرفته مشکلتدر اولویت بندی برنامه ها یا ترجیح ها چشم هر ناظری را می زند.
رقابت های فشرده لیگ حرفه ای فوتسال کشور با توجه به در پیش رو بودن جام ملت های آسیا شاید بهترین تمرین برای حفظ آمادگی بازیکنان است تا در کنار برنامه های اردویی تیم ملی و یا رقابت های دوستانه منطقی، بازیکنان را در شرایط رقابتی حفظ کند.
اما نام ها و یا خودنمایی برای مسوولان فوتسال همیشه بیش از تیم ملی و لیگ ارزش داشته تا با جان گرفتن تیم ها در نیم فصل دوم لیگ، شاهد تعطیلی آن برای سفر به برزیل باشیم ، کاش درک میشد در برخی مواقع سفر به فلان کشور و رقابت با فلان تیم نمی تواند نتیجه ای بهتر از حضور در رقابت های فشرده لیگ داخلی کشورمان داشته باشد.
البته در صورتیکه گرند پریکس هنوز مثل گذشته های دور ارزش بالایی داشت و به راستی جام جهانی کوچک بود با رغبت زیادی نظاره گر این اعزام بودیم و چشم به رقابت های ملی پوشان کشورمان با نامی های جهان می دوختیم اما حالا گرند پریکس هیچ چیز جز یک نام نیست .
نامی که مسوولان برگزارکننده مسابقات هر سال سخن از حذف آن به میان می آورند اما از آنجا که این رقابت ها تبدیل به یک رسم فوتسالی شده تحت هر شرایطی از خیر برگزاری اش نمیگذرند.
باید به این نکته توجه شود که در صورت مطلوبیت برگزاری این رقابت ها کشورهایی همچون اسپانیا و ایتالیا و روسیه که از مدعیان فوتسال به حساب می آیند و حتی تیم ملی ژاپن قید شرکت در رقابت ها را نمی زدند تا کشورهایی که شاید در حد رقیب تمرینی اایران هم نباشند در این مسابقات حاضر شوند، در نظر گرفتن بعد مسافت و همچنین صرف نظر مسوولان برگزار کننده رقابت ها از اهدای جایزه به نفرات اول تا سوم رقابتی که جایزه بزرگ نام دارد باعث شد نامیان فوتسال عطای شرکت در مسابقات را به لقایش بخشند اما ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم و از خیر گرند پریکس نمیگدریم.
شاید اینکه یک ایرانی جز هییت امنای برگزاری این رقابت هاست ما را مجاب به شرکت کرده است اما آشنایی به وضعیت و پیش بینی مشکلاتی نظیر مسافت، عدم مطلوبیت امکانات رفاهی و تغذیعه ای می توانست دستاویزی باشد تا برای تعطیلی لیگ بهانه بهتر و محکمتری داشته باشیم.
بارها اعلام شد گرندپریکس امسال را به عنوان رقابتی تدارکاتی در نظر بگیریم اما کاش این دیدار تدارکاتی اندکی نزدیک تر به کشورمان بود تا ملی پوشان رمقی برای حضور دوباره در لیگ داشتند و ما هم مثل تمام کشورهایی که فوتسالمان را در حدشان می دانیم با احترام به رنکینگ فوتسال کشورمان در جهان، برزیل را در گرندپریکس با کشورهایی که در همسایگی اش هستند تنها می گذاشتیم زیرا با توجه به شواهد گرندپریکس بازی شده روی دوش فوتسال ایران.


*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار