مالزی روز چهارشنبه در حالی که برخی افراد معتقدند پشت پرده قتل بانکدار ایرانی در این کشور روشن نشده است، پرونده این بانکدار را بست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پلیس مالزی روز چهارشنبه اعلام کرد: پرونده قتل ‘حسین احمدنژادی’ بانکدار ۷۵ ساله سرشناس ایرانی و موسس ‘ای.ام بانک’ را بسته است. این بانکدار هفتم مرداد ماه سال ۱۳۹۲ در حالی که به همراه همسرش از پارکینگ یک معبد چینی در کوالالامپور خارج می شد، کشته شد.

پلیس مالزی اعلام کرد که به دنبال مظنون دیگری نیست و سه شنبه گذشته نیز یک شاهد این قتل آزاد شده است.

‘تاج الدین محمد عیسی’ یک مقام پلیس مالزی، گفت: ‘تا آنجا که به من مربوط است، تحقیقات تکمیل شده است و تحقیق بیشتری انجام نمی شود، مگر اینکه مسائل جدیدی مطرح شود.
وی گفت که در حال حاضر یک مرد به جرم قتل محکوم و در حال گذراندن حکم زندان است.

‘کونگ سویی کوانگ’ متهم ۴۵ ساله این پرونده حدود دو ماه پس از قتل بانکدار ایرانی دستگیر شد و نتوانست بی گناهی خود را در ارتباط با این پرونده اثبات کند و به اعدام محکوم شد. علاوه بر کونگ، یک راننده تاکسی ۴۶ ساله نیز به جرم همدستی با وی و در اختیار داشتن سلاح گرم حکم ۱۴ سال زندان دریافت کرد.

یک تاجر محلی نیز ۱۵ اکتبر در ارتباط با این قتل در فرودگاه بین المللی کوالالامپور بازداشت شد، اما پس از اینکه پلیس هیچ مدرکی نتوانست ارائه کند، آزاد شد.

این پرونده در حالی توسط پلیس مالزی بسته شد که ‘پاسکال نژادی’ پسر این بانکدار ایرانی که در مسکو زندگی می کند مدعی است پدرش به دلیل نگرانی از فساد در بانکش ترور شد.

در صورتی که این ادعاها صحت داشته باشد، این پرونده به پانزدهمین پرونده معماگونه در تاریخ چند دهه گذشته این کشور که ذهن افکار عمومی را به خود مشغول کرده است، تبدیل شده است.

قتل زن مغولی که با سیاستمداران مالزی در ارتباط بود و همچنان ذهن افکار عمومی را به خود مشغول کرده است، قتل سومین بازرس کل مالزی در سال ۱۹۷۴ با هفت گلوله، سقوط هواپیمای سر وزیر ایالت صباح در سال ۱۹۷۶، هواپیماربایی و سقوط آن در سال ۱۹۷۷ و کشته شدن وزیر کشاورزی وقت مالزی، رییس سازمان کار و سفیر کوبا در ژاپن، قتل دستیار وزیر توسعه کارآفرینی و مناطق شهری مالزی در سال ۲۰۰۴، ناپدید شدن پرواز ام.اچ ۳۷۰ مالزی با ۲۳۹ سرنشین از اسفند سال ۱۳۹۲ خورشیدی و قتل های زنجیره ای ایالت ‘پینانگ’ در سال گذشته از جمله معماهای حل نشده این کشور است.



منبع: ایرنا

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.