آبزیان گرم آبی و سردآبی تولیدی استان علاوه بر تامین نیاز استان به استانهای دیگر صادر می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر شیلات استان با بیان این مطلب گفت : با توجه به اینکه برخی از استان های کشور با مشکل کم آبی و بیماری ویروسی آبزیان مواجه شدند نتوانستند به تولید آبزیان ادامه دهند و این مسائل موجب شد تا تقاضای سایر استان ها از تولیدات این استان افزایش یابد.

بورانی افزود :از طرف دیگر قیمت آبزیان در داخل کشور معادل قیمت صادراتی به کشور عراق بود که این مساله نیز به نفع تولید کنندگان بود که محصولات خود را در داخل کشور به فروش برسانند؛ عوامل عنوان شده موجب گردید استان های گیلان و مازندران که قطب تولید آبزیان هستند متقاضی آبزیان تولیدی از استان زنجان باشند.

وی ادامه داد:تولید محصول ارگانیک و سالم نیز یکی از دلایل مهم استقبال متقاضیان از تولیدات آبزیان این استان است.

مدیر شیلات و آبزیان استان اضا فه کرد: استان های آذربایجان شرقی، مازندارن، تهران، گیلان، قزوین و اردبیل و کشور عراق از متقاضیان تولیدات آبزیان این استان هستند.

بورانی ادامه داد :اواخرامسال صادارت آبزیان به کشور عراق دوباره آغاز خواهد شد و پیش بینی می شود حدود 150 تا 200 تن از آبزیان سردآبی و گرم آبی استان زنجان به این کشور ارسال شود.

وی با اشاره به پایین بودن میزان سرانه مصرف ماهی در استان زنجان گفت:به رغم برپایی هفت دوره نمایشگاه سراسری عرضه محصولات شیلاتی، برگزاری کلاس های طبخ انواع آبزیان در اقصی نقاط این استان، چاپ و تهیه انواع بروشورها و بسته های آموزشی هنوز هم شش کیلو و 400 گرم است.

بورانی افزود :متوسط سرانه مصرف انواع آبزیان در سطح کشور حدود 9 کیلوگرم است که میزان مصرف ماهی در این استان به نسبت کشوری پایین است و برنامه ریزی برای تداوم برگزاری برنامه های آموزشی وجود دارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.