مقامات وزارت دفاع آمریکا مدعی اقدام ارتش چین درخصوص تعقیب ناو هواپیمابر این کشور در نزدیکی مرزهای آبی ژاپن شدند.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات نظامی آمریکا به‌تازگی مدعی وقوع عملیات تعقیب و مراقبت زیردریایی ارتش چین برای رهگیری ناو هواپیمابر این کشور در ماه گذشته در نزدیکی مرزهای ژاپن شده‌اند.

نشریه اینترنتی بیزنس اینسایدر، در گزارش امروز خود به نقل از مقامات وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند در ماه اکتبر سال میلادی جاری (آبان‌ماه 1394)، ناو هواپیمابر کلاس «یو اس‌اس رونالد ریگان» ارتش این کشور توسط یک فروند زیردریایی تهاجمی جمهوری خلق چین تا نزدیکی مرزهای ژاپن مورد تعقیب قرار گرفته است.

به گزارش برخی منابع آگاه در پنتاگون، حرکت زیردریایی چین در مراقبت و رهگیری ناو آمریکایی ریگان در تاریخ 24 اکتبر (دوم آبان)، از فاصله‌ای بسیار نزدیک انجام می‌شده است. این ناو در آن تاریخ در مسیر حرکت از پایگاه دریای ژاپن تا نزدیکی سواحل جنوبی این کشور بود.

چند روز پس از این رخداد، دو فروند هواپیمای شناسایی-بمب‌افکن «توپولوف تی یو-142» روسیه نیز در ارتفاع 150 متری ناو هواپیمابر ریگان دیده شدند.

عملیات تعقیب زیردریایی چینی چند روز پیش از حضور ناوشکن آمریکا در دریای جنوبی چین اتفاق افتاده است. نیروی دریایی آمریکا هفته گذشته یک فروند ناوشکن «یو اس‌اس لاسن (دی‌دی‌جی-82)» خود را برای انجام آنچه مأموریت گشت‌زنی در نزدیکی جزایر مورد مناقشه چین و ژاپن توصیف کرده، به محدوده 19 کیلومتری منطقه مذکور اعزام کرد که با واکنش‌های تندی از سوی دولت چین مواجه شد.

منبع: فارس

براي آگاهي از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: چین ، زیردریایی ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.