با امضا این تفاهم‌نامه، زمینه استفاده از دستاوردهای پژوهشی دانشجویان قزوین در صنایع نیروی دریایی فراهم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ این تفاهم نامه را  امروز دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و مرتضی موسی خانی رییس دانشگاه آزاد قزوین امضا کردند.

دریا دار سیاری در این مراسم  با تجلیل از دستاوردهای پژوهشی این دانشگاه گفت: اگر بتوانیم ارتباط دو سویه بین مراکز دانشگاهی و نیروی دریایی ایجاد کنیم می توان به دستاوردهای ارزشمندی رسید.

دریا دار سیاری گفت: با استفاده از پژوهش های انجام شده می توان فعالیت های علمی بر روی ناوشکن، موشک‌انداز و  زیردریایی‌ های نیروی دریایی را به روز کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد:  آمادگی داریم زمینه بازدید دانشجویان، پژوهشگران و اساتید از مراکز این نیرو در شمال و جنوب را فراهم کنیم.

مرتضی موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد قزوین هم گفت: این واحد دانشگاهی با داشتن ۲۵ هزار دانشجو و ۴۱۲ عضو هیئت علمی آماده همکاری با نیروی دریایی داست.

وی افزود: برخی از دستاوردهای دانشجویان این دانشگاه مانند ربات‌های مین ‌یاب ، ربات‌های زیردریایی و موتورسیکلت برقی می تواند در حوزه دفاعی  مورد توجه کارشناسان قرار گیرد.

*اقتدار ایران در حوزه دفاعی نیروی دریایی

فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور مقندرانه ایران در آبهای آزاد و اقیانوس هند بیانگر اقتدار کشور در حوزه دفاعی نیروی دریایی است.

امیر دریادار حبیب ‌الله سیاری  امروز در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: کشورمان در شرایط حاضر در زمینه اقتدار دفاع دریایی در جایگاه ویژه ای است و حضور موثر در آبهای آزاد و اقیانوس هند بخشی از این موفقیت و قدرت است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود:  ایران اسلامی از ظرفیت های دریایی خوبی برخوردار است اما هنوز از این قابلیت ها بخوبی استفاده نشده و با توجه به جایگاه ژئوپولیتیک ایران در ارتباط سه قاره آفریقا، آسیا و اروپا  می توانیم نقش بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۳۱ درصد مرزهای کشور، دریایی است، بهره‌گیری از ظرفیت های نهفته در دریا، توسعه اقتصادی و تجاری با بهره‌مندی از حمل و نقل دریایی اهمیت زیادی دارد که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.