مشهد؛

بیمارستان قائم مجهزترین مرکز مغز و اعصاب در شرق کشور

بیمارستان قائم(عج) مشهد مجهزترین و پرمراجعه ترین مرکز تشخیص و درمان بیماریهای مغز و اعصاب در شمال شرق کشور است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر امور بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد،گفت: سالانه هشت هزار بیمار به بخش مغز و اعصاب بیمارستان قائم مشهد مراجعه می‌کنند که 70 درصد از بیماران بستری در بخشهای مربوطه دچار سکته مغزی شده اند.

دکتر حسین طالبی افزود: این بیمارستان 18 تخت آی.سی.یو برای درمان بیماران سکته مغزی و بیماریهای مغز و اعصاب دارد.


وی با اشاره به طرح توسعه در حوزه مغز و اعصاب بیمارستان قائم (عج) نیز گفت: به زودی 42 تخت جدید آی.سی.یو از طریق اعتبارات وزارت بهداشت برای ارتقای خدمات رسانی به بیماران مغز و اعصاب در این بیمارستان راه اندازی می شود.


دکتر طالبی افزود: در همین چارچوب 36 تخت پشتیبان برای بیماران مغز و اعصاب با هدف ساماندهی بیمارانی که در سالنهای بیمارستان از سرناچاری بستری هستند تا پایان آذر ماه آتی راه اندازی می شود.
وی هزینه راه اندازی تختهای پشتیبان در بیمارستان قائم مشهد را 10 میلیارد ریال عنوان کرد.

عضو هیات علمی گروه طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه گفت: با راه اندازی بخشهای آی.سی.یو در بیمارستانهای شهرهای قوچان، کاشمر و تایباد در سالهای اخیر بار مراجعات بیماران به بیمارستان قائم در مشهد کاهش یافته است.

بیمارستان قائم(عج) مشهد با حدود هزار تخت بستری هم اکنون یکی از دو بیمارستان بزرگ آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شمار می رود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.