مسئول واحد جلب مشارکت شرکت برق استان زنجان گفت: استان زنجان 8درصد ظرفیت کشور در ایجاد نیرو‌گاه‌های کوچک را به خوداختصاص داده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبر نگاران جوان از زنجان ؛نیاز به استفاده از انرژی پاک در صنعت واحدهای صنعتی را به تولید برق مورد نیاز خود سوق داده است .

امروزه تولید برق از طریق نیروگاههای مختلف صورت می‌پذیرد این نیروگاهها در قالب حرارتی، دیزلی، بادی، خورشیدی، گازی، آبی، اتمی، جذر و مد دریا و ده‌ها مدل دیگر در چرخش روز و شب صد‌ها ویا هزاران مگاوات برق مورد نیاز مردم را تامین می‌کنند.

استفاده از نیروی برق در کشور ما نیز معمول است هرچند که گاه این مصرف از حد استاندارد فراتر می‌رود.

علت این افزایش مصرف بکارگیری تجهیزات الکتریکی همچون کولرها ودهها وسیله دیگر است با همه این اوصاف مصارف خانگی تنها 10 درصد را به خود اختصاص داده است و در واقع اگر درست مشاهده کنیم در میابیم که این صنعت است که نیمی از برق تولیدی را از آن خود کرده است.

حسن سیاهی بر آن است از آنجا که نیاز به نیروگاه به ویژه در حوالی محدوده های صنعتی فراوان است. از این رو نیروگاه‌هایی با مقیاس کوچک به منظور تولید و تامین نیروی برق مورد همان منطقه بازدهی مطلوبی دارد.

وی گفت:وزارت نیرواز حدود هفت سال پیش از این برای توسعه تولیدات برقی خود و تامین احتیاجات برقی واحد‌های صنعتی طرح توسعه نیرو‌گاه‌های برقی را کلید زده است.

به اذعان مسوول واحد جلب مشارکت شرکت برق منطقه استان زنجان : نیرو‌گاه‌های زیر 25 مگاوات،در زمره نیروگاههای با مقیاس کوچک قراردارد که سرعت راه‌اندازی بالای ، گزینه مطلوب برای پدافند غیر‌عاملبه ویژه نزدیکی این نیرو‌گاه‌ها به محل مصرف برق از مزایای آن است.

سیاهی میگوید: هم اکنون 3 نیرو‌گاه فعال مقیاس کوچک با ظرفیت تولید36 مگاوات برق در استان زنجان وجود دارد که علاوه برآن ، سرمایه‌گذاران دیگری نیز در استان هستند که متقاضی احداث نیروگاه مقیاس کوچک برای تولید220 مگاوات برق اعلام آمادگی کرده اند.

وی اعلام کرد: محدودیتی برای تولید برق در استان وجود ندارد، و سرمایه‌گذاران می‌توانند در شهرک‌های صنعتی، صنایع، نقاطی از شبکه برق‌رسانی که در آنها افت ولتاژ وجود دارد اقدام به تولید برق نمایند.

کارشناس مسئول واحد جلب مشارکت شرکت برق منطقه زنجان، اهدای زمین رایگان به شرکت‌های سرمایه‌گذاری که تصمیم دارند در شهرک‌های صنعتی نیروگاه‌های برق ایجاد کنند را از اقدامات حمایتی در این بخش برشمرد و افزود: سرمایه‌گذاران می‌توانند تنها 25 درصد سرمایه کل را به عنوان آورده تامین و مابقی را در قالب تسهیلات بانکی دریافت کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.