مدیر جهادکشاورزی کاشان گفت: دوهزارو 887 تن انگور از 385 هکتار باغ درشهرستان کاشان برداشت شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان مجید کافی زاده در گفت و گو با خبرنگاران متوسط برداشت انگور از هر هکتار باغ های زیر کشت این محصول را 15 تن عنوان کرد.

وی اظهار کرد: امسال با توجه به حوادث غیرمترقبه بخصوص سرمای نابهنگام بهاری، خشکسالی و بارش تگرگ، برداشت انگور در این شهرستان با کاهش 50 درصدی از هر هکتار هفت هزار و 500 کیلوگرم بود.

وی همچنین سطح زیر کشت باغ های آلو در این شهرستان را 47 هکتار ذکر کرد و گفت: امسال بیش از 35 تن آلو در این شهرستان تولید شد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان یادآوری کرد: متوسط برداشت آلو از هر هکتار در شهرستان کاشان 15 تن است.

به گفته وی وضعیت آب و هوا و حوادث غیرمترقبه از جمله سرمای دیررس بهاره امسال تاثیر بسزایی در کاهش محصولات کشاورزی کاشان داشت بطوری که از هر هکتار باغ آلو، حدود هفت هزار و 500 کیلوگرم محصول برداشت شد.

کافی زاده با بیان اینکه حدود 80 درصد از باغ های آلو در بخش برزک از توابع این شهرستان قرار دارد، خاطر نشان کرد: لواشک از جمله فرآورده های این محصول است.

وی همچنین از آغاز کار برداشت محصول به از سطح 220 هکتار باغ های بارور شهرستان کاشان خبر داد و گفت: متوسط برداشت این محصول در شهرستان 15 تن در هکتار است.

وی افزود: با توجه به سرمازدگی دیررس بهاره و بیماری آتشک پیش بینی می شود از هرهکتار باغ به چهار هزار کیلوگرم محصول برداشت شود.

کافی زاده با بیان اینکه هم اکنون کار برداشت زیتون از سطح 130 هکتار از باغ های بارور این محصول در شهرستان کاشان در حال انجام است گفت: پیش بینی می شود از هر هکتار زیتون بارور بطور متوسط دو تن زیتون برداشت شود.

وی گفت: عمده ارقام زیتون کشت شده در شهرستان زرد و روغنی است و بیشتر زیتون های برداشت شده بصورت کنسرو فرآوری و مصرف می شود.

20 هزار هکتار از وسعت شهرستان کاشان را زمین های کشاورزی تشکیل می دهد که دو هزار هکتار آن آیش، هفت هزار و 650 هکتار باغی و بقیه آن زراعی است .

انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.