مدیرجهاد کشاورزی مریوان گفت: این شهرستان یکی از مناطق عمده تولید انگور در استان کردستان است که پیش بینی می شودامسال 11 هزار تن انگور سیاه در شهرستان مریوان برداشت شود.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،سید عزیز هاشمی گفت: بیشترین ارقام انگور تولیدی شهرستان مریوان به صورت دیم کشت می شود، وسطح زیر کشت باغات انگور دیم شهرستان مریوان دو هزار و 500 هکتار است.

وی با اشاره به اینکه این میزان 50 درصد از سطح زیر کشت باغات مریوان را به خود اختصاص داده است، افزود: پیش بینی می شود در سال جاری حدود 11 هزار تن محصول تولید شود.

مدیرجهاد کشاورزی مریوان بااشاره به اینکه انگور تولیدی مریوان عمدتا به شهرستان های ارومیه، ساوه و مهاباد حمل می شود، بیان کرد: بیش از 80 درصد محصول انگور تولیدی روستاهای حوزه شهرستان مریوان در ورودی شهر مریوان به قیمت روز خریداری می شود.

هاشمی گفت:حدود 10 درصد از محصول تولیدی به صورت تازه خوری و 90 درصد باقیمانده برای فرآوری توسط کارخانجات صنایع تبدیلی خریداری می شود.

وی ادامه داد:ارقام کشت شده انگور در کردستان در اراضی آبی بیشتر کشمشی، عسکری و فخری است و در بخش دیم نیز بیشتر انگور سیاه مریوان و خوشناب بانه است.

مدیرجهاد کشاورزی مریوان افزود: کردستان در زمینه برداشت تولید انگور دیم رتبه سوم کشوری را دارا است و شهرستان های سنندج، کامیاران، بیجار، مریوان و بانه از مراکز اصلی تولید انگور در کردستان است.

گفتنی است، بیش از 20 هزار نفر در بخش تولید و برداشت انگور کردستان مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.