رقابتهای سنگنوردی قهرمانی قاره کهن به میزبانی چین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیست و سومین دوره مسابقات سنگنوردی قهرمانی آسیا از اول آذر در شهر ناینوبیو چین آغاز خواهد شد.

این رقابتها در 2 رده آقایان و بانوان و در 3 بخش سرعت، سختی و بولدرینگ برگزار می‌شود.

اسامی ملی پوشان چند روز آینده اعلام خواهد شد

رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در گفتگو با خبرنگار ما در این باره بیان کرد: تا چند روز آینده نفرات اعزامی به رقابتهای آسیایی را اعلام می‌کنیم. اردوهای آماده سازی تیم‌های ملی بزرگسالان، نوجوانان و جوانان از 7 ماه پیش آغاز شده که سهم بزرگسالان 2 اردو و بقیه برای رده‌های پایین‌تر است.

زارعی در ادامه گفت: تیم ملی سنگنوردی بزرگسالان کشورمان بصورت یک تیم ده نفره که از این تعداد 8- 6 نفر ورزشکار به همراه اقبال افلاکی دبیر اسبق فدراسیون و سرپرست و به احتمال زیاد علیرضا بلاغی مربی همراه ملی پوشان به چین خواهند بود.

نتیجه قابل پیش بینی نیست

وی در این باره گفت: اینکه در مسابقات سنگنوردی قهرمانی آسیا چه نتایجی می‌گیریم معلوم نیست باید سنگنوردان کشورمان به میدان بروند و ببینیم چه نتایجی حاصل می‌شود.

ایران جزو 4 تیم برتر آسیا

زارعی در این خصوص یاد آور شد: سنگنوردی ایران جزو 4 تیم اول آسیا است و ورزشکاران قابلی در این ورزش دارد و در قاره کهن نیز جزو بهترینها هستیم.

شرق آسیا رقبای اصلی ما هستند

وی گفت: رقبای اصلی ما دراین مسابقات کشورهای شرق آسیا مثل کره و ژاپن هستند، تیم‌هایی که پای ثابت مسابقات جام جهانی و قهرمانی دنیا هستند و در جهان نیز جزء مدعیان این رشته هستند.

از نظر سخت افزاری در آسیا عقب هستیم

زارعی دراین مورد تاکید کرد: از نظر راه اندازی دیواره و ساخت و تجهیز سالنی‌های تخصص سنگنوردی قابل مقایسه با این کشورها نیستیم و از نظر سخت افزاری عقب  هستیم.

در رقابتهای اندونزی چهارم شدیم

رئیس فدراسیون سنگ نوردی اشاره کرد: در مسابقات سنگنوردی قهرمانی آسیا که سال گذشته در اندونزی برگزار شد با کسب یک نقره توسط فرناز اسماعیل زاده و یک برنز توسط الناز رکابی از نظر تیمی در جایگاه چهارم ایستادیم در آقایان نیز به بهتر از چهارمی دست نیافتیم.

شرایط جوی کوهستانها مناسب نیست، کوهنوردان احتیاط کنند

زارعی در پایان ضمن توجه کوهنوردان به هشدارهایی که داده می‌شود خاطر نشان کرد: شرایط جوی کوهستانها مناسب نیست لازم است کوهنوردان احتیاط کنند هر چی جلوتر می‌رویم به زمستان نزدیک می‌شود و شرایط آب و هوایی سردتر می‌شود.

برای اینکه به  کوهنوردی ایمن بپردازیم باید به هشدارهایی که  هواشناسی می‌دهد توجه کنیم.  منطقه‌ای که قرار است صعود کنیم به خانواده اطلاع دهیم.

پوشاک و تغذیه مناسب همراه داشته باشیم. امکانات کافی و مناسب  الزامی است و اینکه گروهی به این ورزش بپردازیم تا در صورت بروز حوادث به همدیگر امداد رسانی کنیم.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار