رییس فدراسیون کوهنوردی گفت: در سال 2017 میزبان اجلاس اتحادیه جهانی کوهنوردی هستیم این افتخار بزرگی برای کشورمان به حساب می‌آید.

رضا زارعی رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزش در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اضافه کرد: اجلاس اتحادیه جهانی و آسیایی کوهنوردی همزمان در سئول کره جنوبی برگزار و قرار شد که در سال 2017 میزبانی این اجلاس در اختیار ایران باشد.
 
وی تصریح کرد: در سال 96 هفتادمین سالگرد تاسیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزش ایران است  به همین جهت و گرامیداشت این سال اجلاس اتحادیه آسیایی کوهنوردی نیز در همین سال به میزبانی کشورمان برگزار خواهد شد.
 
*بعد مسافت علت حضور کم کشورها در کره

زارعی گفت: بعلت بعد مسافت زیاد کره‌جنوبی با برخی از کشورهای، در این اجلاس 25 کشور حضور داشتند و به نظر در اجلاس ایران 40-35 کشور شرکت کنند.
 
*پرونده جام جهانی سنگنوردان بسته می‌شود
 
وی تصریح کرد: آخرین مرحله از رقابت‌های جام جهانمی سنگنوردی 2 هفته دیگر در کرواسی بسته خواهد شد تا این مسابقات که از اوایل سال جاری از چین آغاز شده بود به این کشور اروپایی ختم شود.
 
گفتنی است در مرحله پنجم این مسابقات که مدتی پیش در شهر ووچیان چین صورت گرفت مهدی علی‌پور با کسب طلا قهرمان دنیا در بخش سرعت شد افتخاری بس بزرگ برای سنگنوردی ایران به دست آورد.
 
*اعزام تیم ملی سنگنوردی به چین

زارعی در این مورد افزود: مسابقات سنگنوردی قهرمانی آسیا از 29 آبان 94 در چین در شهر نینگ بو آغاز می‌شود و تیم ملی کشورمان به این رقابت‌ها اعزام خواهد شد.
 
وی در پایان یادآور شد: این رقابت‌ها در 3 رده سرعت، سختی مسیر و سرطناب برگزار خواهد شد و ما طی 20 سال حضور خود در این مسابقات همیشه جز تیم‌های 5-4 آسیا بودیم.
 
*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار