رییس فدراسیون کوهنوردی گفت: این سنگنوردان خوب کشورمان در چین حضور دارد شانس ایستادن روی سکو را دارد.

زارعی : علی‌پور شانس ایستادن روی سکو را دارد
رضا زارعی رییس فدراسیون کوهنوردی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: رقابت‌های سنگنوردی جام جهانی در مرحله پنجم از 17 اکتبر در شهر ووچیان چین برگزار می‌شود و علی‌پور از سنگنوردان ارزنده و به نام کشورمان شانس ایستادن رو سکو را دارد.

وی تصریح کرد: وی که در کارنامه خود رکورد 6 ثانیه در مسابقات بین‌المللی را دارد با تلاش و درایت زیاد می‌تواند رکورد هم در این رقابت‌ها بزند.

زارعی در ادامه گفت: امیدواریم محمدی که هم نخستین حضور برون‌مرزی خود را تجربه می‌کند بتواند عملکرد خوبی از خود ارائه کند.

وی عنوان کرد: رقابت‌های جام جهانی سنگنوردی چین در دو بخش سرعت و بولدرینگ برگزار می‌شود و دو سنگنورد کشورمان علی‌پور و محمدی نمایندگان ایران در این رقابت‌ها هستند البته علی‌پور در رنکینگ جهانی چهارم دنیاست.

** هدف از حضور در این رقابت‌ها کسب تجربه است
رضا زارعی رییس فدراسیون کوهنوردی در این خصوص افزود: هدف ما از حضور در میادین بین‌المللی کسب تجربه است و اینکه سنگنوردان ایرانی خود را محک بزنند.

وی اذعان کرد: رقابت‌های سنگنوردان قهرمانی آسیا قرار است که اواخر آبان‌ 94 در چین برگزار شود و برای این رقابت‌ها تیم ملی کشورمان که شامل 12-10 سنگنورد خواهد بود به این رقابت‌ها اعزام می‌شود.

زارعی در ادامه گفت: سال 2016نیز رقابت‌های جهان را در پاریس خواهیم داشت و باید تیم ملی را نیز برای این مسابقات نیز آماده کنیم که از اهمیت بالایی برخوردار است و سطح کیفی آن خیلی بالاست.

** ایران جزو کشورهای برتر سنگنوردی آسیا 
وی در این باره اضافه کرد: در بخش سرعت دوم آسیا و در میان تیمی جزء چهار تیم قاره کهن هستیم و در کل جزء  تیم‌های مطرح این قاره هستیم.

** سنگنوردی شاهد رشد چشمگیری بوده است
رییس فدراسیون در این مورد خاطرنشان کرد: در 2 سال گذشته سنگنوردی ایران رشد چشمگیری داشته است و دلیل اصلی آن نصب دیواره‌ها در شهرهای مختلف و نقش پررنگ رسانه‌ها در معرفی این رشته ورزش در جامعه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: زارعی ، سنگنورد ، کوهنوردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار