پزشک ایران‌پناه گفت: آرتین کم سن‌و‌سال‌ترین کوهنورد ایران و به نظرم یک پدیده است.

پزشک ایران‌پناه مادر کوچکترین کوهنورد ایران کشورمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: آرتین با 9 سال سن کوچکترین کوهنورد ایران است کسی را سراغ ندارم و یا نشده‌ام که با این سن کم به کوهنوردی در کشورمان بپردازد و به نظر وی یک پدیده در این ورزش است.

وی تصریح کرد: فرزندم از 7 سالگی یعنی زمانی که کلاس اول بود این ورزش را آغاز کرد و بیشتر فعالیت خود را در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم یعنی مهاباد انجام می‌داد.

** صعود به علم‌کوی در مرداد 94

ایران‌پناه در این خصوص گفت:در مرداد ماه سال جاری به همراه آرتین به قله علم‌کوه صعود کردیم این کوه 485 متر ارتفاع دارد و سخت‌و‌فنی به حساب می‌اید.

** سال آینده به دماوند خواهیم رفت
وی در این باره کفت: هم اکنون تمرین می‌کنیم و قصد داریم سال 95 به قله مرتفع دماوند با ارتفاع 5671 متر صعود کنیم.

** آرتین با سنگنوردی  هم آشنا می‌شود
ایران‌پناه در این باره گفت: وی را در کی گروه ثبت‌نام کردیم و آرتین از نزدیک با سنگنوردی هم آشنا می‌شود.

** دوست دارم فرزندم کوهنوردی را ادامه دهد
وی در این خصوص افزود: همان‌گونه که می‌دانید خودم نیز کوهنورد هستم و سال‌ها در این زمینه فعالیت کردم ومی‌کنم و با توجه به اینکه کوهنوردی روحیه انسان را خوب می‌کند دوست دارم آرتین نیز کوهنوردی کند.

** به علاقه‌اش احترام می‌گذارم
ایران‌پناه درباره اینکه آرتین چه رشته‌ای را ادامه دهد گفت: به علاقه‌اش احترام می‌گذارم و از او حمایت می‌کنم هر رشته‌ای که دوست دارد می‌تواند ادامه تحصیل دهد.

** فرزندم علاقه دارد به اورست صعود کند
وی در این مورد گفت: آرتین اسم‌های کوه‌های بلند خارجی را خوب می‌داند و علاقه دارد به اورست  و کوه‌های مشهور خارجی صعود کند با توجه به اینکه سن‌ وی برای این کار کم است باید سال‌ها صبر کند.

** به فرزندم تاکید می‌کنم کوهنوردی را اصولی یاد بگیرد
ایران‌پناه در این باره خاطرنشان کرد: همیشه به آرتین تاکید می‌کنم که این ورزش را اصولی و حرفه‌ای یاد بگیرد و با ایمنی کار کند.
زمانی که به کوه می‌رویم در مورد اتفاقات آن صحبت می‌کنم و بیان می‌کنم که باید خیلی مواظب باشد. و توصیه من به کوهنوردان این است: با ایمنی کوهنوردی کنند وسایل و امکانات کافی با خود همراه داشته باشند، گروهی صعود کنند و بدون برنامه و هدف به آن نپردازند.

گفتنی است: آرتین ابراهیمیان در درس نیز موفق است و درپایه چهارم دبستان در منطقه مهاباد تحصیل می‌کند.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار