نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل مدعی شد امضای توافق هسته‌ای ایران برای اوباما بازی با آتش بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست؛ "جان بولتون،" نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل، در نشست ائتلاف جمهوری‌خواهان یهودی در لاس وگاس مدعی شد: اینکه ما به ایران و فعالیت‌های هسته‌ای این کشور مشروعیت دادیم، موجب تقویت نفوذ روسیه در منطقه شد که همانند ایران از حکومت "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، حمایت می‌کند.
 
این نشست در یک کنیسه یهودیان برگزار شد و بولتون در ادامه ادعایش افزود: به نظر می‌رسد بر سر این مسئله که ایران امروز یا فردا به سلاح اتمی دست پیدا ‌کند، در حال چانه‌زنی هستیم. تهدید واقعی از سوی کشوری که یکی از حامیان شناخته شده تروریسم است، به قوت خود پابرجاست. دستیابی این کشور به سلاح اتمی به معنی قدرت گرفتن تروریسم خواهد بود.
 
بولتون در زمان ریاست جمهوری "جرج بوش" و سالهای 2005 تا 2006 (1383 – 1384) نماینده آمریکا در سازمان ملل بود. سخنان وی در حالی بیان می‌شود که آمریکا از ایران دعوت کرد در مذاکرات بین‌المللی وین برای یافتن راه حلی در جهت پایان دادن به بحران داخلی سوریه شرکت کند و ایران نیز این دعوت را پذیرفت. بولتون با اشاره به این موضوع، روابط آمریکا با ایران را خطرناک توصیف کرد و گفت: آوردن ایران پای مذاکراتی درباره نابودی داعش یک اشتباه بزرگ بود. در حقیقت با این کار به دولت ایران مشروعیت دادیم. هرچقدر به ایران و روسیه بها دهیم، از قدرت و نفوذ آمریکا کاسته‌ایم. سیاست خارجی "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، مانند بازی با آتش است. او اولین رئیس جمهور آمریکا از سال 1948 (1323) است که تا این اندازه علیه اسرائیل موضع‌گیری می‌کند.
 
بولتون در پایان افزود: سیاست‌های آمریکا در پالش‌های بین‌المللی شکست خورده و این موضوع از اعتبار ما کاسته است.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار