براساس اعلام بانک مرکزی اروپا، یونان با 14.4 میلیارد یورو کمبود سرمایه بانکی مواجه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس 24، بانک مرکزی اروپا، شنبه (امروز) اعلام کرد چنانچه وضع اقتصاد یونان بهبود نیابد، چهار بانک اصلی این کشور با کمبود سرمایه 14.4 میلیارد یورویی مواجه خواهند شد. همچنین این چهار بانک – آلفا بانک، ان‌بی‌جی، یوروبانک و پیره‌بانک – از سوی بانک مرکزی اروپا اخطاری دریافت کرده اند مبنی بر اینکه برنامه‌های خود را برای جلوگیری از کسری سرمایه، تا 6 نوامبر ( 15 آبان) به بانک مرکزی اروپا تسلیم کنند.

توفان حوادثی که یونان در سال های اخیر و به ویژه در ماه‌های اخیر متحمل شده است اقتصاد این کشور را به شدت متضرر ساخته است. از یک طرف، یونان در ازای دریافت وام از گروه سه جانبه متشکل از صندوق بین المللی پول، بانک مرکزی اروپا و کمیسیون اروپا، مجبور شد یک یار دیگر، طرح های ریاضت اقتصادی در کشور به اجرا گذارد و از سوی دیگر تعطیل‌شدن بانک های این کشور، شرایط را برای فعالیت شرکت‌های یونانی دشوار کرد.

69 درصد شرکت‌های یونانی اعلام کرده اند میزان گردش مالی‌شان به علت کنترل سرمایه در یونان به شدت افت پیدا کرده است. 45 درصد شرکت‌های یونانی نیز که بدهی‌های زیادی به بار آورده اند تنها دست آوردشان این بوده است که توانستند مهلت بازپرداخت بدهی شان را تمدید کنند.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار