نتایج تازه ترین نظرسنجی ها در یونان، از رقابت نزدیک دو حزبِ رقیب در انتخابات خبر می دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، مخالفان محافظه کار در یونان قبل از برگزاری انتخابات عمومی روز یکشنبه، آخرین گردهمایی خود را برگزار کردند.
 
چند روز مانده به برگزاری انتخابات، "وانگلیس میماراکیس" -- رهبر حزب دموکراسی نوین -- در نظرسنجی ها شانه به شانه "آلکسیس سیپراس" حرکت می کند. میماراکیس که وکیلی شصت و یک ساله است اوایل ژوئیه جانشین "آنتونی ساماراسگ در رأس حزب "دموکراسی نوین" شد. 

وی آشکارا از حزب "سیریزا" بویژه به علت اجرای کنترل سرمایه ها انتقاد کرد. میماراکیس این کنترل را ضربه ای به کرامت یونانی ها قلمداد کرد که باعث خفه شدن اقتصاد یونان و تحقیر شرکت های این کشور شده است.

وانگلیس میماراکیس همچنین از حزب سیریزا به علت فرو بردن یونان در آشوب انتقاد کرد و از آلکسیس سیپراس خواست ائتلاف بزرگی از چپ ها و راست ها تشکیل دهد. عملگرایی وی با استقبال هوادارانش مواجه شده است. یکی از شهروندان یونانی می گوید: "میماراکیس آشنایی بسیار خوبی با سیاست دارد. وی رویکردی بسیار مثبت و رفتاری انسانی دارد که رای دهندگان فراوانی را به سوی خود جلب کرده است."
 
یکی دیگر از شهروندان یونانی می گوید: "تغییرات بزرگی در جریان است. این تغییرات نه فقط در بطن جامعه، سیاست داخلی و خارجی بلکه در آموزش نیز در حال تحقق است"
 
خبرنگار یورونیوز در پایان گزارش داد: "خوشبینی در حال بازگشت به اردوگاه دمکراسی نوین است. طبق تازه ترین نظرسنجی، احتمال دارد وانگلیس میماراکیس ماموریت خود را به خوبی به پایان ببرد. مامویت وی که همان شکستن سلطه سیاسی سیریزا و آلکسی سیپراس است تا چند هفته قبل غیرقابل تحقق دیده می شود.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار