آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار با علمای هند و موریتانی اظهار داشت: اگر مسلمانان قدرت نداشته باشند، نمی‌توانند در برابر دشمنان ایستادگی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ وی در این دیدار با بیان اینکه اسلام یک مجموعه است، گفت: اسلام چند اصل دارد که اگر این چند اصل رعایت شود، عزت اسلام در جهان حفظ خواهد شد.

آیت الله نوری همدانی ایمان و عقیده  را در اسلام بسیار مهم عنوان کرد و خاطر نشان کرد: اگر ایمان انسان‌ها بر اساس اصولی که اسلام بنا کرده است، باشد مومنان بر دیگر انسان‌ها برتری خواهند داشت و در انسان‌ها اگر ایمان وجود داشته باشد می‌توانند در جامعه موثر باشند.

وی با بیان اینکه لازمه اجرای مقدمات سیاسی ،فرهنگی و اجتماعی دارا بودن قدرت در مسلمانان است تصریح کرد : اگر مسلمانان قدرت نداشته باشند، نمی‌توانند در برابر دشمنان ایستادگی کنند، دشمنان اسلام که امروز خود مشکل‌ساز هستند و از ابرقدرت‌ها محسوب می‌شوند، امروز به اسم اینکه می‌خواهند به سوریه کمک کنند، در سوریه حضور پیدا کرده‌اند.

آیت الله نوری همدانی دارا بودن جهاد، مقاومت و اتحاد در مسلمانان را سبب ایستادگی بیشتر مسلمانان در برابر دشمنان دانست و افزود: مومنان باید مانند اعضای یک بدن با یکدیگر متحد باشند، چراکه اسلام تاکید ویژه‌ای بر حفظ وحدت دارد، زیرا اختلاف میان مسلمانان سبب ضربه وارد شدن به اسلام می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: قرآن کریم 3 طایفه را دشمن اسلام معرفی کرده است، صهیونیست، یهود و منافقان از جمله دشمنان اسلام هستند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.