یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه 50 درصد بیماری‌ها ناشی از تغذیه نادرست و ورزش نکردن است، گفت: مردم توجه بیشتری به ورزش همگانی داشته باشند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با رئیس دانشگاه پیام‌نور استان قم با اشاره به اینکه تربیت یکی از مسائل فرهنگی است، اظهار کرد: تربیت تنها مختص روح نیست بلکه جسم هم نیاز به تربیت دارد.

وی افزود: خداوند بدن انسان‌ را به گونه‌ای آفریده است که تمام نیازهای انسان را برآورده کند اما وظیفه مراقبت و پرورش بدن با خود انسان‌هاست.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه سلامت و نشاط بدن تنها با ورزش محفوظ می‌ماند، گفت: در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز تاکید کردم که 50 درصد بیماری‌های مردم ناشی از عدم اطلاع از تغذیه صحیح و ورزش نکردن است.

آیت‌‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: متاسفانه مردم در ایران کمتر به ورزش همگانی می‌پردازند که امیدواریم مسئولان تنها به سخن گفتن در این حوزه اکتفا نکنند و راه حلی برای افزایش ورزش همگانی بیاندیشند.

وی با اشاره به اینکه تزکیه، تربیت و تعلیم در اسلام بسیار مورد توجه است، گفت: تمایلات منفی منشاء غریزه‌ای و تمایلات مثبت منشاء عقلی دارند که تربیت به معنای از بین بردن تمایلات منفی است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: تعهد در مقابل انقلاب، توجه به توطئه‌های دشمنان و توجه به جنگ نرم از جمله مسائلی هستند که باید مورد توجه مسئولان آموزشی کشور قرار گیرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.