قانونگذاران آمریکایی خواستار اعمال تحریم های جدید علیه ایران شدند

به دنبال بازداشت یک شهروند ایرانی-آمریکایی، قانونگذاران آمریکا خواستار وضع تحریم های شدیدتر علیه ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد پس از انتشار خبر بازداشت یک شهروند ایرانی-آمریکایی، تعدادی از قانونگذاران این کشور روز گذشته از کاخ سفید خواستند تحریم های شدیدتری علیه ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال کند.

به ادعای این روزنامه، دستگیری "سیامک نمازی،" مدیر بخش برنامه ریزی های استراتژیک شرکت نفتی "کرسنت" بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشت. دستگیری وی مانع جدیدی در راه تلاش های "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکاست که قصد دارد با استفاده از توافق هسته ای، همکاری با ایران را در مسائل منطقه ای افزایش دهد.

"اد رویس،" رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ادعا کرد: "بازداشت سیامک نمازی از آخرین نشانه های تحقیر آمریکا بوسیله ایران است. این فرد که برای بهبود روابط دو کشور تلاش می کرد اکنون باید به آغوش خانواده اش بازمی گشت."

"جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه و جمعه با "جواد ظریف،" همتای ایرانی خود در وین دیدار و در خصوص توافق هسته ای و درگیری های اخیر سوریه گفتگو کرد. اما مقامات آمریکایی مدعی شدند جان کری حتی در خصوص سرنوشت افراد بازداشت شده ایرانی-آمریکایی در این کشور نیز موضوعاتی را مطرح کرده است.

"جان کربی،" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص گفت: "جان کری همیشه مسائل مربوط به شهروندان آمریکایی بازداشت شده را با همتایان ایرانی خود مطرح می کند. اما نمی توانیم وارد جزئیات گفتگوهای آنها شویم."

"آیت الله خامنه ای،" رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز پیشتر اعلام کرده بود اعمال هر گونه تحریم جدید علیه این کشور نقض توافق هسته ای محسوب می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار