رئیس برنامه توسعه سازمان ملل تصریح کرد حضور ایران در مذاکرات درباره بحران سوریه، مفید است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از مقامات سازمان ملل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبکه تلویزیونی ای پی تی ان  تصریح کرد: ایران قدرتی منطقه‌ای است، از اینرو حضور ایران در مذاکرات وین در رابطه با اوضاع سوریه مفید است. 

وی درباره حضور ایران در نشست روز گذشته وین درباره اوضاع سوریه و همچنین نشستی که ممکن است هفته آتی در همین خصوص در پایتخت اتریش برگزار شود، گفت: به نظر من قطعاً این سودمند و کمک کننده است که ایران در آن حضور داشته باشد. ایران قدرتی منطقه ای است و نبود ایران در چنین گفتگوهایی (تا کنون) عملاً به این معنی بوده که یک جای خالی پشت میز (مذاکرات) وجود داشته است. 

خانم هلن کلارک، رئیس برنامه توسعه سازمان ملل، روز گذشته (جمعه) در منامه، پایتخت بحرین، درباره بحران مهاجران گفت: چند سالی است که بحران مهاجران شدت گرفته است. به نظر من این خوب است که اکنون توجه بیشتری به مشکلات مهاجران می شود، اما باید به شرایط مردمِ بی خانمان در سوریه و سایر کشورهایی که با این نوع بحران ها مواجه هستند، در داخل همان کشورها، رسیدگی شود. 


کلارک درباره اصلاحات پیشنهادی در شورای امنیت سازمان ملل نیز گفت: به عقیده من اصلاحات شورای امنیت باید طبق برنامهِ اعلام شده پیش برود. 

وی در خاتمه تأکید کرد: بهترین مغزهای جهان باید به کار گرفته شود تا شورای امنیتی خلق شود که منعکس کنندهِ واقعیت های جغرافیایی-سیاسی (ژئوپولیتیکِ) امروز - نه 70 سال پیش - باشد.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار