سفیر ایران در استرالیا با اشاره به مهاجرت های بدون مطالعه گروهی از ایرانیان به خارج، اعلام کرد طی دو سال گذشته دستکم یکهزار مجوز برای بازگشت داوطلبانه ایرانیان از استرالیا صادر شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ‘عبدالحسین وهاجی’ در مورد سیاست های استرالیا برای بازگشت اجباری مهاجرانی که تلاش کردند خود را با قایق به این کشور برسانند و بحث پناهجویی آن ها رد شده است، گفت که این افراد به طور قانونی ایران را ترک کرده اند و بازگشت آن ها نیز باید داوطلبانه باشد.

این دیپلمات ایرانی، گفت که ایرانیانی که پناهجویی آن ها رد شده اگر با علاقه و اراده خود بخواهند به کشور برگردند، مشکلی و محدودیتی وجود ندارد، اما باید احراز هویت شوند.

به گفته وی، بسیاری از افراد فارسی سخن می گویند، اما ایرانی نیستند و این امر متعارف است که پناهجو دین، زبان و نام و نشانی خود را عوض می کند و با استدلال هایی در محاکم قضایی پذیرفته می شوند، پس احراز هویت الزامی است.

وی گفت: برخلاف آنچه در رسانه های غربی در مورد بازگشت پناهجویان مطرح می شود، این افراد پس از احراز هویت بدون مشکل به ایران باز می گردند و به زندگی عادی خود ادامه می دهند.

وهاجی گفت که اگر احراز هویت فردی رد شود، وی مجوز عبور دریافت نمی کند. کسانی که پرونده های مالی، جنایی و … داشته و تحت تعقیب هستند نیز مجوز بازگشت دریافت نمی کنند.

براساس آمار دولت استرالیا، ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر از ۵۲ هزار مهاجری که برای سفر و گرفتن اقامت در استرالیا تلاش کردند ایرانی بودند و بسیاری از آنها با نابودکردن اسناد سفر خود و ارائه پول به قاچاقچیان انسان از اندونزی راهی استرالیا شدند.

این آمار نشان می دهد ۳۰۰ مهاجر بازداشت شده در مرکز مانوس، ۱۶۶ بازداشتی نائورو، ۴۴۰ بازداشتی داخل مرزهای استرالیا و همچنین بیش از هشت هزار مهاجر در انتظار روادید موقت در استرالیا، ایرانی هستند.



منبع: ایرنا


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/
برچسب ها: استرالیا ، مهاجر ، اقامت ، مجوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.