هفتمین همایش ملی ریاضی دانشگاه های پیام نور کشور امروز در تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دبیر علمی همایش گفت: آنالیز، جبر، هندسه و توپولوژی، ترکیبات و نظریه گراف، معادلات دیفرانسیل و سیستم های دینامیک، آنالیز عددی، تحقیق در عملیات و نظریه کنترل، آموزش ریاضی و تاریخ ریاضی، آمار و نظریه احتمال و علوم کامپیوتر از مهم ترین عناوین تخصصی مطرح شده در این همایش دو روزه است.

چایچی، یکی از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش را تبادل اطلاعات علمی و تازه های ریاضی دانست و افزود: آموزش علم ریاضی در دو دهه اخیر دچار تحولاتی شده است.

وی افزود: اساتید مطرح علم ریاضی اذعان دارند که تلاش انجمن ریاضی و وزارت علوم در مسیر تحول آموزشی رشته ریاضی و کاربردها چندان موفقیت آمیز نبوده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه تعداد فارغ التحصیلان رشته ریاضی و دانشجویانی که مایل به تحصیل در رشته ریاضی هستند روز به روز کاهش می یابد، گفت: این امر، معلمان و اساتید این رشته را آزار می دهد.

به گفته چایچی، در این همایش باید علاوه بر ارائه مقالات تخصصی، در مورد حل معضل کاهش داوطلبان و دانشجویان ریاضی نیز صحبت خواهد شد.

وی از ارسال 300 مقاله به دبیرخانه هفتمین همایش ملی ریاضی دانشگاه های پیام نور خبر داد و افزود: 110 مقاله و 70 پوستر توسط هیت داوران انتخاب و پذیرش شد.

وی با بیان اینکه مجموعه مقالات همایش در دو بخش لاتین و فارسی در سایت همایش بارگذاری شده است، ادامه داد: عنوان و پوستر همایش نیز در پایگاه علوم اسلامی ثبت شده است.
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.