معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس و هیات همراه از مجتمع کشت و صنعت پگاه فارس بازدید کردند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیر عامل مجتمع کشت و صنعت پگاه فارس گفت: این مجتمع دارای 5 هزار و 580 راس گاو بوده که شامل 2 هزار و 200 راس دوشا، 680 راس گوساله زیر 3 ماه، 200 گوساله نر پرواری و 2 هزار و 500 مولد است. 
شجاعی توضیح کاملی از فعالیت های صورت گرفته توسط این مجتمع را به اطلاع اعضا حاضر در جلسه رساند.

همچنین معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی سیاست های کلی این معاونت را چنین برشمرد: حفظ ذخایر ژنتیکی و اصلاح نژاد دام و طیور کشور، تغییر در ترکیب جمعیت دام ها در جهت کاهش جمعیت دامهای کم بازده و افزایش دامهای پر بازده، اصلاح ساختارهای مدیریتی واحدهای پرورشی، بهسازی و نوسازی جایگاه، تأسیسات و تجهیزات دامداری ها و مرغداری ها، تلاش در حفظ و توسعه سرمایه گذاری های موجود در جهت ارتقاء بهره وری در واحدهای فعال و فعال سازی واحدهای نیمه فعال و راکد، ارتقاء کیفیت علوفه های رایج و بهره برداری از منابع علوفه ای جدید، 
 برنامه ریزی در تأمین خوراک مورد نیاز جمعیت دام و طیور از طریق منابع داخلی، تلاش در ارتقاء سطح دانش فنی و تکنولوژی نوین صنعت خوراک دام و ماشین آلات مربوطه از طریق نوآوری های علمی و واردات توسط بخش های غیر دولتی و پیگیری تأمین منابع مالی، تسهیلات بانکی، بیمه و سایر خدمات حمایتی است. 

رکنی افزود: یکی از اهداف مهم این معاونت انتخاب، اصلاح و تكثير بهترين نژادهای دام و طيور مورد نياز كشور است.

وی وظایف اساسی این معاونت را ايجاد مؤسسات نمونه جهت دامپروري و پرورش طيور به منظور ادامه روش های دامداری و مرغداری نوين، انجام تحقيقات مربوط به دامپروري و ارائه راه حل مشكلات با توجه به تحقيقات و بررسي هاي به عمل آمده و ايجاد كارخانه نمونه لبنيات و جوجه‌كشی و انجام ساير اقدامات لازم برای بهبود صنايع لبنی و پرورش طيور دانست.

رکنی یادآور شد: امروز با سیاست اتخاذ شده در بحث واردات، قیمت نهاده ها با کاهش همراه بوده که سبب کمک به توسعه دامپروری در کشور شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز گفت: عزم سازمان بر حمایت از مجتمع های کشاورزی و دامپروری است چون این مجتمع ها می توانند برای سایر بخش ها پشتیبان و کمک باشند.

قاسمی افزود: این مجتمع با پتانسیل های بسیار خوبی که دارد می تواند در بخش صادرات بسیار فعال عمل کند.

در ادامه خط تولید پنیر باف 520 گرمی در شرکت شیر پگاه فارس برای نخستین بار در جنوب کشور با هزینه ای بالغ بر 36 میلیارد ریال و تولید 6 هزار پاکت در ساعت افتتاح و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.