عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: جلوگیری از ورود به مراتع و جنگلها در قالب اجرای طرح اسکان عشایر کوچ‌رو که در گذشته قانون شده بود متاسفانه به صورت ناقص اجرا شد.

امیر کهنوج:ضرورت اجرای طرح اسکان عشایر کوچ‌رو برای حفاظت از جنگلها و مراتع/ برداشت غیر مجاز چوب عامل تهدید جنگلهامحمد رضا امیر کهنوج در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: جلوگیری از ورود دام به مراتع و جنگلها در قالب اجرای طرح اسکان عشایر کوچ‌رو که در گذشته قانون شده بود به صورت ناقص اجرا شد زیرا گوسفندان و دام عشایر با عبور از مراتع باعث آسیب رساندن به جنگلها می‌شدند.

وی در ادامه گفت: در طرح اسکان عشایر قرار بود امکانات مناسبی را در اختیارشان برای تولید علوفه قرار بدهند که دامها به صورت پرواری در نقاطی مثل جنوب کرمان پرورش بدهند که با نواقصی مواجه شد.

کهنوج تصریح کرد: مناطقی مثل شمال کشور که دارای منابع آبی مناسبی است برای کاشت درختان مقاوم و افزایش جنگل مناسب است. همچنین با برخی از بیماری‌های جنگل مثل آفتهایی که به مراتع و جنگل‌ها در نقاطی مانند جنگهای شمال آسیب می‌رساند مقابله و مانع از بروز حوادث می‌شود و به افزایش جنگل و مرتع کمک می‌کند باید پیگیری کرد.

وی افزود: ما با بازدیدی که چند ماه پیش از جنگلهای مازندران داشتیم برخی گله‌مند از برداشت غیرمجاز 3برابری چوب از این جنگلها با توجه به داشتن مجوز بودند که این موضوع تهدیدی برای کشور کم‌باران و خشک ما است.

کهنوج اظهار کرد: همچنین در برخی نقاطی که در حاشیه رودخانه‌ها دارای جنگل است رودخانه‌ها را سد زدند که جنگلها از بین رفته و آسیبهایی بر پیکره جنگل وارد شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.