معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان جهرم گفت: کنتور های هوشمند به منظور بهینه سازی مصرف آب نصب شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل معاونت استانداري و فرمانداري ويژه شهرستان جهرم، شورای حفاظت از منابع آب با حضور مهندس صحرائیان معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان جهرم برگزار شد.

 معاون استاندار با اشاره به اینکه مدیریت صحيح منابع آب و صیانت از این منابع حیاتی وظیفه کلیه افراد و دستگاههای اجرایی شهرستان است، گفت:  با توجه به محدودیت منابع آب و توزیع نامناسب بارندگی هاي فصلی باید منابع آب های سطحی و زیر زمینی موجود را به خوبی شناسایی و بهره برداري از آنها به صورت برنامه ريزي شده و دقيق صورت گيرد.

صحرائیان مدیریت مصرف صحیح آب توسط مردم را مهم و ضروری دانست و افزود: با توجه به تاثیر کاهش بارندگی ها بر منابع آبی و در راستای مدیریت مصرف درست آب، نصب کنتورهای هوشمند در چاه های آب کشاورزی ضروری است. 

وی ترویج فرهنگ صرفه جویی، رعایت الگوی کشت و پرهیز از کشت محصولات پرمصرف آب را از جمله راهکارهای مدیریت منابع آبی دانست و بیان کرد: بحران آب موضوع جدی و مهمی است و اهمیت موضوع کمبود آب  باید در جامعه نهادینه شود.

 رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان جهرم اجرای طرح داناب با هدف آموزش و ارتقاء آگاهی عمومی دانش آموزان را ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌ های اخیر به‌ دلیل عدم بارندگی و کاهش سطح آب‌ های زیر زمینی شهرستان، به منظور پیشگیری از بحران بی‌ آبی ضمن صرفه جویی در مصرف بهینه آب، باید فرهنگ‌ سازی لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/ب
برچسب ها: نصب ، کنتورهای ، هوشمند ، آب ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.